Mufcys våte hobby (side 3)

Korkbarken var litt for liten for å dekke pumpen og, så den tror jeg skal bli dekket av isopor. Jeg skal å få tak i litt blå filter og filterwatt, fordi mitt antikke Eheim filter er ikke så veeeldig bra akkurat

Her er et bilde av "Pumpeplanen" min:

Noen som vet en måte å lage et hjemmelagd innsug på?

Kommetarer ønskes!
Skjer et hull i isoporen og fest en fin myggnetting med silikon eller noe sånt
Smart Men er ikke myggnetting litt svakt??
Noen kanskje, men så skal du ikkje henge etter det akkurat
Nei nei Men jeg tenkte på fisken. Hvis fisken plutselig får lyst til å angripe den, men det er vel kanskje liitt usannsynlig:P
Ja... Hvis du ikkje vil at den skal vises så godt kan du feste et tynt lag med sand utenpå...
Er det så lurt da? Ta tetter jo sanden igjen litt...
Prosjekt Bakgrunn
Jeg tenkte litt og fant ut at jeg heller ville lime korkbarken på en isoporplate i steden for å lime det direkte på glasset. Så i dag jobbet jeg litt med det.

Bilde1: Måler, litt større mål enn akvariet tilfelle feil.
Bilde2: Skjærer ut den formen jeg skal ha, fra en stor isoporplate.
Bilde3: Skjært ut formen, og begynner å forme den.
Bilde1: Begynt på å skjære ut det som ikke skal være der.
Bilde2: Ferdig med formen på flaten.
Bilde3: Begynt å skjære ut "pumpeplass"
Bilde1: Ferdig å skjære ut "pumpeplass", litt uheldig, kom en sprekk.
Bilde2: Helhet, sprekken skal limes sammen ved hjelp av silikon.
Bilde3: Liggende
Bilde: Maaasse rot!

Som du ser på bildet blir det masse rot av dette og det er noe #='¨^å koste opp, så det er lurt å gjøre det ute!
None som har tips til hva jeg kan gjøre med sprekken?
Eg ville bare tatt litt silikon og satt litt press på det eller ta en tynn plate isopor og lime fast utenpå...
Kanskje det er lurt ja, men når vi er inne på isopor, er det nødvendig å varme den hvis du skal ha korkbark på den?
Hvis korken dekker det helt er det sikkert ikke vits... Men hvis det blir litt åpninger så bør du hvertfall forsegle der du har skjert....
Ja, tro nok ikke barken dekker helt, men de områdene der den ikke dekker, skal jeg nok ha svart sand, litt småsteiner og kanskje litt kvister.
Nye fisker i 52 literen
I dag fikk kineseren min selvskap av 2 egyptiske munnrugere og 5 smykketetra. Dette blir spennende
Bakgrunnsprosjektet er nesten gitt opp, etter at det ikke gikk helt etter planen. 52 literen er og for salg, pga press fra min mor:p

I dag var jeg i byn og så etter noen nye fisk etter at en god del har dødd, mye pga alder tror jeg nok. Jeg kjøpte meg 4 dverguramier, 3 SAE (siden de andre gikk bort) og en ferskvannsmusling, hadde lyst å prøve noe nytt

Jeg tenkte og at siden jeg kjøpte nye fisk, så kunne jeg like god ominrede litt i karet, noe som jeg gjorde. Jeg kjøpte og 2 potter med "ciklidegress".

Bilder kommer i morgen da akvariet har lagt seg til ro (mye sand som ligger å flyter nå, pluss at lyset er av).

Vært veldig lite aktivitet her i det siste av meg, men nå kommer det et lite snev av litersyke, så jeg tror nok aktiviteten er på bedringens vei
Gøy med muslinger som graver seg nesten helt ned så man bare ser en liten åpning som den siler vannet etter mat.
Her er forresten muslingen i basen. Den ble registrert i går etter mitt ønske
Hehe, nice. Får vel prøve å ta noen bilder jeg og

Forresten, trenger den mat eller finner den mat på bunnen?
Tror den spiser microorganismer i vannet som infusorer og planarier(eller hva det nå heter)

Jeg har kampfiskyngel i det karet de går i, og jeg forer derfor en del med infusorer, så det blir nok ikke noe problem for mine å få mat
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap