Dyreweb.no

Noen som har sett disse sidene?
(første gang jeg prøver sette inn direkte lenke her, håper det blir rett)
Fant lenken nede til venstre på akvaforums forside, annonser fra google.
Havnet først på en meget tynn nettbutikk. Deretter gikk jeg inn og så hva de skrev om Fisk på faktasidene til dyrenett.no.
Sjekk opp hva de skriver blant annet om vannbytte.... hi hi.
Sitat;
"Skift vann ofte. Det er ikke nødvendig å ta ut all fisken hver gang du skifter vann.
Så lenge ingen synlige algevekster trer frem kan du la det være igjen nok vann til at fisken kan klare seg de minuttene det tar å fylle opp nytt.
Hvor ofte du må rense hele akvariet avhenger av akvariestørrelse og antall fisker. Når du skal rense hele akvariet må fiskene fjernes".

Sitat slutt.

Ok. Jeg har vist misforstått dette med vannbytte jeg. Heretter blir det 90% av vannet som skal byttes. Så må jeg vel "rense hele akvariet" snart da dette ikke har blitt gjort en eneste gang på de 26 månedene 222 literen har vært oppe og gå.
Å hvor glad jeg er som fant akvaforum før jeg fant dyrenett.no!

Vedlagt bildet er myntet på "den glade guppyen" som etter denne side`s Klara Klok`s råd (spørrespalten) ikke har det bra i 4 liters glassbollen - men burde få hele 6 - 7 liter å bevege seg på.
Så mye?

mvh
Hehehe... Her er det mye å ta tak i. For eksempel kragen til Klara Klok.... *riste, riste*
Lurer på hvilket rensemiddel som anbefales, jeg? Palmolive Kjøkken mot fiskelukt? ;P xD
Sitat:
"Ha alltid en oksygenpumpe i akvariet som står på minimum 8 timer hver dag."

Du verden, her var det mye nyttig lærdom å hente
Lurer på om jeg skal sende dem en mail og spørre hvilken akvariehåndbok de har selv lest - de forteller jo at det finnes mange slike bøker.

Tror jeg må lese litt på disse sidene, om de ulike dyrene. Her kan det være mye helt ny kunnskap for meg å hente ja!

Fra skjemt til litt alvor. Det er forferdelig trist at slikt legges ut på nett.
Jeg satt selv i timesvis og lette og leste på nett da jeg startet opp for drøye to år siden. Tenk om jeg hadde havnet på en slik side først.........

mvh
Det var en trist side. Huff, huff. bare tanken på at noen faktisk leser og følger dette.

linka
De har forum også! Egene tråder for fisk.
Av en eller annen grunn ser det nokså dødt ut, og er ikke oppdatert det siste året.

mvh
Et sitat til fra spørrespalten: "Har du for mange fisk i et akvarium hender det ofte at fiskene ødelegger hverandre."
Akkurat det er vel det minste problemet?
Måtte slutte å lese der inne for jeg ble bare irritert. Men, slik går det når de skal spessialisere seg på alt.
Linka
Det står du skal ha 3-4 l vann per fisk, det blir jo litt feil fordi du kan jo liksom ikke ha 20 voksne scalarer i en 80 liter. Det er ihvertfall ikke å anbefale!
Dyrehagen
Et sitat til fra spørrespalten: "Har du for mange fisk i et akvarium hender det ofte at fiskene ødelegger hverandre." Akkurat det er vel det minste problemet?

Hehehe.. men visste du ikke at fisken er en mester på å ødelegge hverandre. Er jo porselen så man skal være forsiktig..hehehe..

Men seriøst, det blir bare for dumt.

Linka
Fyren som står bak den siden (Dyreweb) burde få høre det....
Jeg klarer bare ikke lese slikt vrøvl og direkte feilinformasjon, jeg blir så sinna!

Har han skrevet alt det tøvet selv, er dette en fyr som mener han kan litt om alt mulig av kjæledyr og fisk?

For å kunne registrere et .no domene i Norge må man være registrert som næringsdrivende (f.eks. et enkeltmannsforetak eller as) i Brønnøysundregisteret. Det var derfor lett å finne ut hvem som står bak den siden... Det er en mannsperson med adr. i Larvik.

Mufcy
Det står du skal ha 3-4 l vann per fisk, det blir jo litt feil fordi du kan jo liksom ikke ha 20 voksne scalarer i en 80 liter. Det er ihvertfall ikke å anbefale!

Eller 5-6 gibbier i en 20-liter...
"Det er viktig at vi får tilbakemeldinger fra dere brukere for å gjøre siden bedre og for å rette opp i eventuelle feil og mangler".

....skrives det på siden Om Dyreweb.no
Tja, det spørs om man ikke skal sende en liten hilsen.

mvh

Ja nå leser jeg forumet der.

Marie lurer på "kan man bruke hvilkensomhelst bolle hvis man bare skal ha en-to gullfisker?

trenger man ikke lys og pumpe med sånn filter og sånn da?

for er det ikke sånn at gullfisken klarer seg uten? "

Marie fikk svar fra Cirrus (hvem nå han er)

"Hei!
Hvis du skal ha to gullfisker, kan du kjøpe en bolle i dyrebutikken. Du trenger bare sånn luft-greier hvis du har akvarie. Du trenger: bolle, sand, litt "gjemmesteder" og ting, som f.eks. større steiner, eller sånne ting som du kan kjøpe i dyrebutikken, og selvfølgelig planter. Du kan ikke ha plastikk-planter ettersom du ikke trenger sånn luft-greier. Man kan ha plastikk-planter i akvarie, fordi da får fiskene luft fra luft-greia. Også trenger du jo selvfølgelig fiskemat (Jeg anbefaler flak, fordi sånne kuler er det ikke alle gullfisker som klarer å svelge. Jeg har hatt mange, men ikke alle klarte det."

Huff, den greia var vanskelig å svelge :S

Har dere sett alle annonsørene til siden, da?
I tillegg har de en nettbutikk-avdeling, der de selger diverse utstyr. -Også til akvarium... Noen som har hørt om BRIO-pumpe?
Eller Algesuger?
Algesuger?
Oi. En slik vil jeg ha.

mvh
Lillian Ulriksen
Algesuger? Oi. En slik vil jeg ha. :-) mvh

Kan løse mange problemer den ja..hehe
Aggi
Huff, den [I]greia [/I]var [I]vanskelig å svelge[/I] :S Har dere sett alle annonsørene til siden, da? I tillegg har de en nettbutikk-avdeling, der de selger diverse utstyr. -Også til akvarium... Noen som har hørt om[B] [I]BRIO-pumpe[/I]?[/B] Eller [I]Algesuger[/I]?

Nope, men jeg har hørt om brio vogner..

...og brio leketøy...
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap