Steiner i akvariumet ;D

Hallo igjen ( :
Var ute i dag og fant noen steiner jeg evt. skal ha i 112 liter.
Åssen vet jeg at de er sikkre? Jeg har kokt dem også.

Sender med noen bilder.
jeg ville ha skrubbet bort alt grøndt på steinene , dette vet du sikket men ikke bruk noe såpe

ikke bruk steinene hvist det er klinsende flekker på dem :/ det er ikke noe bra
mn de så okie ut dem etter du har fjernet det grønne på dem :P

mvh Emil , jah bless
Husk å ha isopor under sanden hvis du skal ha steiner i karet. Dette for å hindre at du må vasse hvis det går steinras.
enig med SoVe , fy sørn det er kjipt hvist det skjer :S
Man trenger vel bare isopor vis man skal ha mange eller store steiner? Jeg synes ikke de steinene så store ut
Man trenger ikke isopor i bunn om man bare skal ha småstein til dekorasjon, nei. Det er noe annet om man skal lage røyser eller innreder for malawi o.l.
Nei er ikke mange eller store steiner heller Ser det ser litt grønt ut på bildene men er ikke det i virkeligheten,
1000 hjertlig takk for alle svar.
Ser ut som mesteparten av stein er god gammeldags gråstein, som er helt uproblematisk å bruke.

Se stenene med mye hvitt i, kan påvirke vannet om du her heldig\ uheldig.
Jeg ville vært litt obs på dette, og derfor målt Kh\ Gh minst 2 ganger i uka i en måneds tid - rett å slett for å se om disse øker.
De to steinene nederst til høyre ser ut som marmor eller kvarts. Kvarts er stabilt, mens marmor gjør vannet hardere og alkalisk. Dette er jo uønsket i de fleste akvarier.

Det greieste er jo å ikke bruke de lyse steinene fordi de passer dårlig med de mørke. Det ser feil ut.

Isoporunderlag er helt unødvendig ved bruk av slike småstein.
Ok Da tar jeg ikke oppi disse. Men at vannet blir hardere, menes det at det blir høyere GH ?
Carroo
Ok ;) Da tar jeg ikke oppi disse. Men at vannet blir hardere, menes det at det blir høyere GH ?

Som Håvard skriver: er det marmor, vil dette gjøre vannet hardere og mer alkalisk. Det betyr at Gh og Kh øker, og sistnevnte trekker med seg Ph
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap