Lillian`s Akvarie Blog (side 11)

Dere er heldige dere som har hannalbinoer, min viste seg å vokse opp til å bli en liten dame :/ ingen fine, store barter der i gården nei..
Trygve
Tryggve
Det kommer masse albinonor hos meg har solgt de fleste men skal selge leksparet nå


Men da får du jo ikke fler kull? Eller beholder du noen av barna?
Synd jeg bor så langt unna - jeg skulle gjerne ha "samlet på" albinoèr.
Jeg har forressten bodd på Fetsund noen år! I Haugerudbakken - på rett side av brua. Men. Det er leeeeeenge siden det nå.

mvh
Inger anne.
Inger Anne
[QUOTE=Lillian Ulriksen]Men da lurer jeg videre på; disse medfødte svakhetene hos albinoene - fører til at de svake individene faller fra veldig tidlig. De som klarer seg er de som er "normale'"? (da mener jeg generellt, ikke unntakene)

For å være ærlig, vet jeg ikke. Men det ville ikke være rart om det er slik.

Jeg liker også de albino ancistrusene. Eller, jeg liker generelt ancistruser. ;-D Jeg synes forøvrig at de albino ancistrusene har en nydelig farge. Og den fargen er forskjellig fra den som L-144 har. De albino ancistrusene synes jeg virker mer orange i fargen enn L-144.

Ja man skulle vel ha skaffet seg et kar med mindre høyde og mer areale å boltre seg på i bunn - da kunne man ha fyllt opp med fler ancistruser.
de er herlige.
Jeg følger jo med i din tråd IA og forstår at du har et godt og nært øye til dine "sugesnabler". (et kallenavn min mann har satt på mine ancistruser)

mvh
Kjetilv
Kjetilv
Dere er heldige dere som har hannalbinoer, min viste seg å vokse opp til å bli en liten dame :/ ingen fine, store barter der i gården nei..


Skulle gjerne hatt ei dame også jeg.
Jeg har to hanner som er albino. Den ene som man antok ved kjøp var ei dame - fikk nemelig en praktfull bartevekst etterhvert.
Hadde vært artig å se om antall yngel som er albino ville øke om begge foreldrene hadde dette genet.

mvh
Lillian Ulriksen
Hadde vært artig å se om antall yngel som er albino ville øke om begge foreldrene hadde dette genet. mvh

Statistisk sett så vil to albinogenbærere med vanlig farge få 1/4 albino.
En albino og en albinogenbærer med vanlig farge vil få 50/50.
To albino vil få bare albino.

Begge foreldrene må altså enten være albino selv eller bærer av genet for at noen av avkommet skal bli albino. Vær også obs på at statistikk først blir gyldig når det er snakk om større antall. Det kan derfor bli litt variasjoner innen hvert enkelt kull
Tante astrid
Takk for hjelpen Tante Astrid.

Da skal jeg etter statestikken ha mange albino yngel i vente siden de aller fleste til nå ikke har vært albino.

mvh
Omplasserings sentralen. :-)
Jeg har tidligere tatt imot fisk fra andre som av ulike årsaker ikke kunne ha fiskene lengre. Det er derfor jeg har foreksempel bare to smykketetra. Disse er omplassert hit - hadde jeg selv skaffet disse ville jeg kjøpt en stim slik det anbefales.

I går kom tre nye fisker til meg via omplasserings metoden.
En to år gammel Gibbiceps som ble plassert i 720 literen.
Og to Corydoras aeneus Metallpansermaller (tror jeg) som fikk flytte inn i 180 literen.
Disse tre har tidligere bodd sammen i et kar på 18 liter. Så. Jeg vil tro at dette må være som å komme til paradis.

Gibbien har jeg ikke sett så mye til. Den første halvtimen stod den stille i fremkant i akvariet før den så beveget seg inn i jungelen av planter i bak-kant av akvariet.
Pansermallene derimot er meget aktive og meget synlige.

Jeg måtte love barna til den forgje eieren å ta godt vare på kjæredyrene deres. Ingen fare. Det skal jeg.
Først i kveld vil jeg kunne fastslå at de nye innbyggeren har klart flyttingen og tilvenningen til det nye miljøet fint. Men jeg vil tro at dette går bare godt.
De nye beboerne.
Gibbièn ser jeg ikke mye til.
Men fikk en rask titt i går kveld. Bildet er ikke bra men det var det jeg rakk før han/hun søkte ly i jungelen igjen.

Pansermallene ser jeg nesten hele tiden. De svirrer rundt. Står sjelden oppstilt for fotografen.
Posthornsnegler
I dag kom pakke i posten - etter at jeg svarte på Chanell78`s annonse her i forumet. Takk til deg Chanell78.

Sneglene ble plassert på oppvåknings-sentralen. (et fat med bitte litt akvarievann)
Ganske raskt begynte de våkne opp. Ble så siden flyttet over i en liten boks med litt mer vann. Der skal de få være litt før de plasseres i 180 literen.

Jeg har inne en bestilling hos Heidi Ingdal på posthornsnegler også. De kommer senere på våren.

[External Image]

Noen timer senere; Alle posthornsneglene har klart reisen og snegler seg nå rundt i sitt nye hjem.
Ut på tur.
Min største eplesnegle ute på kvelds tur.
Se det artige fjeste da. Er det rart man smelter for disse skapningene!

Jeg er klar over at bildene ikke er 100 % klare.
Men. Dette er de beste nærbildene jeg har klart å ta av den største eplesneglen til nå - så jeg syntes dette var utrolig artig!

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Ja, de har skikkelig kule ansikter
Lørdagsgodt.
I helga skal man kose seg litt ekstra.

[External Image]
Broccoli

[External Image]
Blomkål

[External Image]
Potet
oj jeg trodde det var ancistrusegg det gule med det samme jeg så det. He he. Jeg har hatt en runde med lørdagsgodt i alle mine kar i kveld jeg også. Kokt gulerot er tingen og banan som har ligget i vann et døgn til coryene. De elsker det og slurper den i seg.
Sugesnablene. :-)
Mine to albinoer. Går under fellesnavnet sugesnabelen. (min manns navnevalg) De er 4 og 3 år gamle.
Er nesten som eneggede tvillinger hva utseende anngår. Den ene har en bitte liten svart prikk på bak-kroppen. Greit, så kan jeg skille dem ad.

Elsker dem!
Undrer meg på om ikke den kraftige barteveksten er irriterende for synsfeltet.

[External Image]

[External Image]
Du er vanvittig flink til å ta bilder
Nydelige herremenn med kraftige snuteparti! Det er snodig: albinoen min har også en ganske heftig bartevekst. Albino ancistruser er bare vakre! Ellers er jeg ikke så begeistret for albino individer, men unntaket er ancistruser.
Pål Laumann
Du er vanvittig flink til å ta bilder:)


Takk for de fine ordene!
Men jeg er nok ikke så dyktig forstår du.
Jeg tok 400 bilder i går kveld! Det er ikke så mange av dem som er gode. Bra med digitalt kamera!

Min fotojakt i går hadde to mål
Et brukbart bildet av en eplesnegle.
Den kom jeg i mål med. (innlegg 210)

Og så skulle jeg så gjerne vist frem hvor flott min nye venn Gibbi`en er.
Men der mislykkes jeg.
Han er ikke særlig samarbeidsvillig.


[External Image]
Jeg er ikke sikker på om det er en gibbi du har der, Lillian. Det ligner svært på en L-001.
Helt enig, ser mye mer ut som en L001
Inger Anne
Jeg er ikke sikker på om det er en gibbi du har der, Lillian. Det ligner svært på en [URLBLOCK1].


Se der se der. Kanskje har du rett i det Inger Anne.
Du får hjelpe meg med en endelig fastslåing av dette - når jeg bare klarer få tatt et brukbart bildet. Det kan være som du sier.
Ryggfinnen er enormt stor i forhold til ancistrusene mine.
Pen er den iallfall. Han eller hun, aner ikke.
Navnet er Sugern, forgje eiers bestemmelse. Jeg kaller den bare "min nye venn".

Den er veldig varsom ennå - også etter at lyset er slukket på kvelden.
Den har bodd i en 18 liter! Og trenger vel litt tid på å lære seg/forstå at det faktisk er mulig å bevege seg.

Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap