hva slags maling kan jeg bruke i akvariet?

driver å skal lage huler og div akvarie interiør av gips, men jeg vil ikke ha de helt hvite.
derfor lurte på om noen vet hva jeg kan male de med uten å skade fiskene mine?
Det er lite som egner seg med mindre du forsegler malinga med giftfri epoxy.

Gips kan du bare glemme å bruke uten å forselge. Gips er det mange av oss bruker for å løfte Gh

Av epoxyer anbefaler jeg Rescon Mapecoat DV. Dje... dyr, men verdt pengene når en snakker om såpass mye unødig plunder en kan møte med å kaste gift i karet
gips
gips øker gh før det har herdet (den tørker nemlig ikke som mange tror), men har den først gjort det så gir den ikke fra seg noen ting.jobber mye med dette da jeg går på kunst skole. lærerne mine kan også bekrefte dette. har hatt gips dekorasjoner i akvariet i to år uten at det har pavirket gh.
sikkert viktig å la den herde skikkelig, egentlig tar det 20min ca, men da er den fortsatt fuktig og kan nok påvirke noe, etter et par uker er den helt tørr og løses ikke opp slik som gips i naturlig form gjør.



skal skaffe epoxy for å forsegle akryl maling etter det jeg har lest litt rundt. så takk for anbefalt merke

skikkelig blandet (tror det er viktig å ikke slurve med det), og herdet gips er ingen fare, (om ikke jeg tar grundig feil), men da burde jeg hatt svinhøy gh til nå og det har jeg ikke hatt noe problemer med.
Jeg er ekstremt skeptisk til deres forklaring om at herdet gips ikke avgir noe som helst... Gips endrer ikke innholdet av kalsium selv om den herder!
Det er en del som lager kuler eller lignende av gips, som de har i karet for nettopp å øke Gh gravdis.

Selv gamle gipsplater fra vegg, som ikke har sett vann på mange herrens år, vil løse seg opp i vannet. Om ikke, kunne en bruk ubehandlet gips på badet, ute i gårdsplassen etc. Og det kan en jo ikke

Heeeelt sikker på at det er vanlig gips dere bruker på skolen?
helt vanlig gips ja. innholdet i gipsen endrer seg sikkert ikke men som med epoxy så herder den, altså en kjemisk reaksjon som gjør at den ikke løser seg i vann igjen.
hadde den tørket (altså at vannet fordamper) som f.ex. leire gjør, så ville den løst seg opp igjen.
for sikkerhets skyld skal jeg prøve å lage en klump og putte i en bøtte for å se om dette forandrer gh over tid. (kan jo hende jeg tar feil...)

skal teste det ut og si fra hva som skjer, men hadde den økt gh så ville jo den jeg allerede har i akvariet ha gjort det. og jeg har gh på 0 om jeg ikke tilsetter gips i pulver form
som sagt så er det nok viktig å blande den skikkelig, gjør man ikke det blir kvaliteten dårligere og da kan det jo være noe uherdet gips igjen og det vil jo øke gh.

om det fungerer, som jeg egentlig var sikker på at det gjør, så er dette et veldi fint materiale å lage hva som helst av akvarieinnredning av.

uansett bra å være skeptisk så nå blir det vannbøtter med gips klumper i div blandingsforhold ol. i klasserommet.

gipsplater er svært porøse, uten at jeg vet hvorfor det, men kan være derfor de løser seg opp. på bad ol. egner gips seg dårlig da det er såpass mykt at det lett utsettes for skader\riper
Gi tilbakemelding når du har fått testet dette Rekker ikke å teste dette også på en tid fremover, så noen andre får ta det
Jeg bruker biter av herdet gibs for å øke gh i karene mine.
Du kan ikke ta noen bilder av dekorasjonene du lager? Interesant å se hvordan de blir.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap