- Hjem
- Forum
- Vannverdier
- Nok en gang spørsmål om GH økning og magnesiumsulfat!
Nok en gang spørsmål om GH økning og magnesiumsulfat!
Postet 06.10.07 kl 13:26
Endret: 06.10.07 kl 13:28
MgSo4 selges på apoteket - til en himla blodpris. Hørte selv innom tidligere i uka, og de skulle ha 120 for 100g. Skulle ikke ha mindre enn 2,5kg, så den handelen utgikk tvert
MgSo4 selges hos de to nettbutikkene som selger ingredienser til PMDD. Aquazoo.no og akvarieutstyr.com er de to butikkene jeg vet om som fører dette.
Sistnevte har ingen grense for minstebestilling, ut i fra det jeg ser.
MgSo4 selges hos de to nettbutikkene som selger ingredienser til PMDD. Aquazoo.no og akvarieutstyr.com er de to butikkene jeg vet om som fører dette.
Sistnevte har ingen grense for minstebestilling, ut i fra det jeg ser.
Postet 07.10.07 kl 17:01
Postet 07.10.07 kl 20:27
*jubel*
Kan jeg kjøpe av deg? Supert! Trenger 250 g hvis du har så mye? Hva skal du ha for dette?
Postet 09.10.07 kl 21:15
Også var det oppskrifta nok en gang...
Da var det 1:4 MgSo4 på alabastergips for en sikker og billig GH økning?
Postet 09.10.07 kl 21:20
1:3, eller 1:4. Selv foretrekker jeg 1:4, siden alabastergipsen er såpass mye billigere :p
Siden det er markant forskjell på krystallene til MgSo4 og CaSo4, kan det for mange være greies å ha disse adskilt.
Selv har jeg denga løs på magnesiumet med en stor morter, og dermed pulverisert denne til samme størrelse som CaSo4.
Men en trenger jo ikke gjøre det mer morsomt enn nødvendig
Siden det er markant forskjell på krystallene til MgSo4 og CaSo4, kan det for mange være greies å ha disse adskilt.
Selv har jeg denga løs på magnesiumet med en stor morter, og dermed pulverisert denne til samme størrelse som CaSo4.
Men en trenger jo ikke gjøre det mer morsomt enn nødvendig
Postet 09.10.07 kl 22:51
he he he
Si ikke det, man har det ikke mer moro enn man selv gjør det til. Jeg får se hva jeg får til. Så for meg ei lita bøtte med lokk og ferdigblandet GH+ blanding, men her får jeg eksperimentere litt ...
Postet 10.10.07 kl 11:45