Operasjon 200x75x60 (900L) :) (side 3)

Det er ikke super store røtter som skal oppi her. 40-50 cm +-. Røtter som vrir seg litt hadde også vært fint. Jeg får se om tropehuset får inn noe som kan brukes til mitt formål. Men jeg kan jo alltids tilpasse røttene etter behov, og flytte litt på dem hvis jeg vil

Andreas
Her er et bilde av hele akvariet. Det er ganske tydelig at det er alt for lite lys.
Det er 2x80W T5. Så det gjør det litt vanskelig og ta bilde. Siden det blir gansek mørkt på sidene.





[External Image]


Det skal mer røtter oppi akvariet, etter hvert. Som dere ser er det bare 2 stk
pr dd.

Kom gjerne med kritik, om hva dere synes

Bilde er ikke av verdens beste kvalitet.

Andreas
Bilde ble ganske lite... hmm hvorfor det da..?

Andreas
Bildet er 500 pix bredt.

Det ser bra ut Andreas. Har du puttet plecoene oppi for å drite i gang filteret?
Det blir bedre når du får kjøpt flere røtter.
Plecoen var ikke sammerbeidsvillig i går da jeg skulle fange den. Men jeg fikk tak i gibbien. Å det ser ut som han/hun trives i det nye akvariet. Selv om den ikke får være der så lenge. Jeg skal se om jeg klarer og fange opp plecoen i dag...

Det blir flere røtter når jeg får tak i noen.

PS: Akvariet er lagt ut på profilen min. Og vil bli oppdatert så fort det skjer noe

Andreas
Synes det så bra ut jeg Andreas.
Ble litt spennende med mindre lys.
Gleder meg til flere bilder=)
Enig det er litt spennig i karet når det er lite lys. Men det er ikke lett og fotografere hele akvariet med lite lys. Blir ganske mørkt i endene. Noe som var ganske irriterende.

Andreas
Hehe sant nok.

Har du stativ da? Det hjelper veldig når du skal ta bilde av hele karet
Ja jeg bruker stativ. Høy ISO lav blender og lav lukketid.

Legger ved 2 bilder. På det lyse bilde ser man at endene på akvariet blir bra, og et intenst lye på midten.

Det andre bilde visen en fin farge på midten og mørk på siden....

Som nevnt tidligere så trenger jeg mer lys i endene av karet.

Andreas

Står karret på betonggulv?

Flott karr... Blir det planter også?
ser kjemp bra ut syns jeg.. å mer røtter blir det enda bedre

mallene vil nok trives der.. lykke till igjenn
Akvariet står i kjeller'n ja

Og det kommer flere røtter etter hvert. Det som er fint med denne måten og ha røttene på er at jeg kan flytte dem, uten at jeg trenger og tenke på å tappe ut vann. Det er bare og løfte dem rett opp og sette dem nedi en annen plass

Andreas
Ronny Olsen
Flott karr... Blir det planter også?


Takk. Jeg har ingen planer om å ha planter i dette akvariet. Jeg skal kun ha røtter, stein og alge forutenom fisken.

Andreas
En liten oppdatering.

Hemiene er ganske aktive, noe jeg synes er posetivt (Selfølgelig synes jeg det :P ) De er ikke sky i det hele tatt vil jeg påstå. Det hender titt & ofte at jeg ser 6-8 stk av gangen
Jeg foret litt med Rød mygg i går og med svart mygg i dag. Å det går ned som om det var gratis.
Jeg har enda ikke misten noen siden fisken kom i akvariet. Å bra er det.
I tillegg har de vært i hulene ganske mye, ikke at det skal ha noe spesiel betydning.

Jeg legger ved noen bilder.

[External Image]

[External Image]

Andreas
Nice

Mine L128 har også blitt ganske husvarme. Herlige fisk!
Jeg nevnte tidliger i tråden at jeg la steinen på isopor. Her kommer et bilde.
Jeg lagde isoporen større enn selve bunnarealet av steinene, deretter kappet jeg isoporen med en helt ny tapetkniv. Og siden det ble veldig fine kut av det, så var det ikke noe grunn til og varme endene, jeg har heller ikke sett noe isopor kuler i akvariet. Jeg vil tro at det funker meget bra

Andreas Bjørvik

[External Image]
Nå gleder jeg meg til å se noen bilder av de nye L128 du kjøpte i dag. NYYYDELIGE fisk. Store og tydelig Kjønnsmodne.
Inaktiv bruker
nå blandet jeg først deg Håvard og Andreas siden dere har veldig like avatarer
Inaktiv bruker
Dette blir konge!kan man bruke vanlig isopor?
Jeg var på kilden i dag og kjøpte meg 6 stk nye Hemiancistrus sp.128.
Fisken var mye større denne gangen i forhold til sist gang.
De 2 minste som jeg kjøpte i dag var like store som den største jeg hadde fra før av.

Målene på fiskene:

Fisk 1: 178 mm
Fisk 2: 158 mm
Fisk 3: 144 mm
Fisk 4: 175 mm
Fisk 5: 144 mm
Fisk 6: 152 mm

De 2 største fiskene er ganske store

Jeg legger ved noen bilder.

Disse bildene er ikke redigert.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Dette er den største fisken 178 mm. Redigert litt.

[External Image]

Fiskene er gangke medtatt etter alt dette styret. Det kan man se tydelig på ryggfinnen til fisken på bilde.

Andreas
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap