Operasjon 200x75x60 (900L) :) (side 5)

Her er hele akvariet. 16.12.07
Jeg synes bilde er dårlig men shit la gå.
Lyset er forsatt 2 x 80 W T5

[External Image]

Andreas
Hallo! For en dybdefølelse! Hvor har du funnet de flotte steinene? Det ble skikkelig lekkert. Uvant for meg å se kar uten grønne planter, så dette var virkelig stilig!
Vetlandskysten er full av flotte steiner.

Ser bra ut Andreas.
Da vet jeg hvor romjulsturen skal gå... Ut mot havet!
Takk takk alle sammen. Ble meget fornøyd med resultatet.

Andreas
Det karet ble rått! Noe av det fineste jeg har sett!
Her vil det bare garantert poppe frem småmaller etterhvert

Men er det vits med mere lys enn 2 x 80 W, når du likevel ikke skal ha planter? Eller er du ute etter mest mulig alger til mallene?
Jeg ser at røttene skygger en del ut til sidene i akvariet. Men for mallene sin del er det ikke vits med mer lys. og heller ikke plantene :P
Jeg har oppdatert profilen til akvariet. Med et par nye bilder

Andreas
mona o
[URLBLOCK1]er en, og den kjente Rødmunnstetraen (Rummynose tetra). Men den sistnevnte er vel kanskje litt for skjør mht hvitprikk til at det er sunt å ha den i lag med en stor samling dyre L-maller? Ville vært ille om Rødmunnene ble stressa av noe og fikk utbrudd i hytt og vær, og dermed smittet "skattene på bunn med sugemunn".


Da ble det Pristelltetra på meg. Jeg var innom Kilden i dag og kjøpte meg 30 stk. Grunnen til at det er så få er fordi jeg skal se hvordan de oppfører seg i det kraftige sirkulasjonen. Og hvis det går greit kommer jeg til å kjøpe 250 til slik at de virkelig vises igjen

[External Image]

Andreas
Inaktiv bruker
siden du først fikk juleglede vil jeg veldig gjerne røpe min

jeg fikk 2000 kr til å kjøpe ak.........m på så jeg tenkte meg å ha et 60 l pauladarium krabbe og killi


forresten ble det nydelig med x-ray tetra oppi balja.
de stiller litt kontrast til sugeskattene

nå hadde det vært litt artig om du fikk rundt 5 leopoldi eller en annen litt spessiel fisk
Tetraene forsvant i det store akvariet :P
De stimer bra da så lenge det varer.

Jeg tror ikke det er opptimalt for en Scalare oppi dette akvariet siden det er mye sirkulasjon.

Hvis det noen gang skal scalare oppi akvariet er det altum siden den er fra Orinoco. Pluss at det er den fineste synes da jeg
Og da selfølgelig ingen ekstra sirkulasjon.

Andreas
Inaktiv bruker
skal du ha noen andre arter en de du har da ?
Nei har ingen planer om å ha noen andre arter enn de som er akkuratt nå.

Andreas
Inaktiv bruker
ok beklager at jeg maste sånn
Andreas Bjørvik
Tetraene forsvant i det store akvariet :P De stimer bra da så lenge det varer.

Hehe 30 tetra i det store karet er vel "som en fis i rymden" (pardon my french) *knegg*
Men ser det ut til at de takler sirkulasjonen bra foreløbig? Det er kanskje noen roligere soner i det store karet også, ikke full rulle overalt?

Det ser greit ut foreløpig. Jeg skal se hva som skjer i løpet av en periode. Om de setter seg fast eller hva nå enn de skulle finne på å gjøre.

Denne tetraen skal ikke være så vanskelig å drette heller, hørte jeg rykte om. Så jeg kan jo gjøre et tappert forsøk

Noen som vet hvor mangen egg en tetra kan legge i et kull?

Andreas
Nå har jeg gått igjennom hele tråden. Dette er imponerdende Andreas=)
Er ikke ofte jeg ser noen som legger sjelen sin så heftig i et kar, men resultatet taler for seg selv, det er utrolig rått=)

Lykke til videre, og etter min mening, synes jeg du bare skal ha maller i karet=)
Fredly
Nå har jeg gått igjennom hele tråden. Dette er imponerdende Andreas=) Er ikke ofte jeg ser noen som legger sjelen sin så heftig i et kar, men resultatet taler for seg selv, det er utrolig rått=) Lykke til videre, og etter min mening, synes jeg du bare skal ha maller i karet=)


Takk skal du ha Andreas

Det kommer noen corydoras etter hvert, også pluss noen tetra til. Så tror jeg det holder.

Det er lenge siden 27.12 og da er det på tide å legge ut et panoramabilde av karret.

Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap