Tigerbarbe kombinasjon

Hei jeg lurer på noe. Kan jeg ha tigerbarbe med disse fiskene?
2stk Grønn Dvergacara, 1stk Scalare, 2stk sommerfuglciklide, 5stk skjørtetetra, 8stk neon tetra, 1 ancistrus, 3 sverddragere og 1 ancistrus.

Hvis ikke tigerbabrber går, noen andre anbefalinger? Så litt på Regnbuelabeo, men vil ha noe som kan få yngel lett kanskje...

Takker for svar
Hei!

Jeg ville ikke hatt tigerbarber sammen med Scalarene i allefall. Tigerbarber er kjent som finnenappere og de kommer til å plage livet av Scalarene og annen fisk med lange/store finner.

Selv har jeg en liten stim tigerbarber på 7 stk. De er som regel fredlige mot annen fisk (som ikke frister dem for mye) så lenge man har minst 6-7 stk. Da opprettes det en nappehierarki internt i gruppen.

Jeg har også forsøkt å ha de sammen med noen sverddrager da de måtte flyttes en stund pga ominnredning. Hunnen gikk fint, men hannen fikk gjennomgå.

Selv har jeg tigerbarbene mine sammen med torpedobarber og noen ancistrus og dette fungerer utmerket.

Håper det gav deg noen hint i allefall.
Avslutter med å si at tigerbarber er meget fasinerende fisk. De er lynkjappe og skaper liv i akvariet. De er også nysgjerrige. Vi pleier å sitte å stirre på hverandre gjennom glasset noen minutter hver dag
Jeg har all den fisken jeg spurte om tigerbarben kunne gå med, og jeg har tigerbarber i 52literen. Men jeg tenkte å ha 52literen som evt. yngel kar eller arts kar, så derfor måtte de ha flyttet over til karet sammen med scalarene og de.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap