Cecca`s vannverden (side 5)

Så kjedlig da...Men da er gleden større når man først får det til)

Ser ikke ut som det er noe yngel som har overlevd hos meg heller. Det kan enda dukke opp en eller to, så akvariet får gå enda noen uker før jeg tørr sette noe andre fisker opp. Det akvariet er veldig godt beplantet, så det er kansje derfor jeg sjeldent ser noen...krysser enda fingrer og tær!
Ja, det var kjipt. Men er jo bare å prøve i gjen (rettelse: la dem prøve igjen ) Trøster meg med betta splendens yngelen min som begynner å få fiskefasong. De eldstre er ca. 1 mnd gamle nå Der ut som det er en god del som har klart seg i rekekaret. Var redd det kunne bli litt i kaldeste laget for dem uten varmekolbe, men ser ut til å ha gått greit
Hei Måtte bare rapportere at det er noe på gang hos channoidesene mine igjen Ennå større i kjaken enn han var sist, så det er ikke tvil. Akkurat fjerna hunnen nå. Dette er knallspennende!
Så spennende!!!
Krysser fingrene Hold meg oppdatert hvertfall.

Her hos meg har jeg kun 2 hanner igjen, etter at svømmeblæren til hunnen slo seg vrang. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre...
Har litt lyst å prøve på noe andre en betta arter litt nå, men skal se og tenke litt over det...
Tror de fortsatt har dem hos Jan Holt om du skulle få lyst på et par hunner igjen Koster riktignok 250,- per stk men......

Skal holde deg oppdatert, er forsiktig optimistisk denne gangen
hej Cecilie

Surt med din channoideshun..men det ser da ud til de findes i handlen i Norge, hvad de knappast gør her i DK. Det ser imidlertid ud til jeg kan bytte mig til nogle, da der er en opdrætter i Aarhus der har yngel.

I øvrigt er 250 NOK pr stk ikke vildt, især ikke når man ved hvad fisk almindeligvis koster i Norge. De er dyrere her -når de kan fås!
Hmm...Skal ta turen innom Jan holt på torsdagen tenker jeg. Så får jeg se om jeg kjøper en hunn eller to. Vet at dem selges kun i par andre plasser..Men kjenner dem på Jan Holt, så jeg får se
Da er en skokk med Endlers flyttet inn.
Pent fordelt på 2 akvarium, da di minste var farlig liten i forhold til glupske sverddragere...Fant faktisk en sverdrager baby nettop og, så den er og tatt vare på.
Det ble en hunn Channoides fra Jan Holt sist uke. Så nu håper jeg igjen på en munn full av yngel etterhvert.

Ble godt med liv i akvariene når Endlersene flyttet inn.
Det lyder godt med din nye channoideshun..

og du er begyndt med ungefødere så skal du da være med i Poecilia. bare bladet er pengene værd..måske ser jeg dig så til Poecilia træf i Stavanger en dag?? ..Du kan også komme til et weekendarrangement den 1-3 maj 2009 i Stoholm..det ligger ved Skive. Der plejer at være en del nordmænd ..kan anbefales. Gode foredragsholdere, godt selskab ..god mad og man går aldrig tørstig fra bordet!
Har som sagt kjøpt en hunne til mine 2 hanner, og nå går dem alle 3 sammen i en 85 liter. Problemet er at jeg ikke er hundre prosent sikker på at det er en hunne som jeg har fått.
Disse fisken skifter jo så raskt farge, men "hunnen" har disse loddrette stripene på kroppen med jevne mellomrom. Så jeg er litt uskikker om det er 3 gutter som går sammen. Må vurdere å kjøpe enda en ny hunn...

Hvordan går det med dine,liv_65?
Har du fått kjønnsbestemt den siste eller? Er det ikke bare hunnene som får de loddrette stripene? Hunnene har heller ikke hvitt ytterst på halefinnen.

Se hva jeg plutselig oppdaget i 54 literen, og jeg som trodde begge kullene hadde gått skeis gitt

Men ikke lett å se om den virkelig tygger eller bare blåser seg opp for å vise seg frem - særlig siden han knapt er fremme. Men... satt hunnen oppi igjen nå og håper på flere små tasser - kan også være at det går noen i mosen også. Ganske så stor javamose der nå å gjemme seg i. Håper og krysser fingrene
Da er jeg tilbake igjen :)
Etter å vært uten akvarium siden rett før jul 2010, så gikk jeg til innkjøp av et Juwel Rio180 i Juli 2011. Planen var saltvannsakvarium. Men det ble kun med noen få fisker, og noen få koraller, før vi i "famile rådet" ble enig om at saltvann var for omfattende, tar for mye tid, og kostnadene er også betydelige.

Men akvariet er fint det, så nå skal vi tilbake til ferskvann.
I dag solgte jeg klovnefiskene, så er det bare få solgt unna ca 18 kg med levende stein.
Så i løpet av uken må jeg en tur innom Biltema å kjøpe sand.

Flaks at det ikke er så lenge til Storauksjon i Oslo Blir koslig å stikke innom der igjen også.

Glæder meg masse til å ha et så stort ferskvan, har kun hatt akvarium på halve størrelsen tildligere.
Av fisker som jeg regner med kommer, er det en stim med Cory. En par med munnrugende Betta, og Gurami av noe slag.
Velkommen tilbage
Hej Cecilie

Rigtig dejligt at se dig som aktiv igen efter giftermål og barnefødsel! Og især glæder det en gammel forstokket bettafan at du igen vil holde lidt mundrugere, vi er jo så beklagelig få der synes om de usædvanlige asiater.

Jeg har netop i dag prøvet at indfange et offer idet han fik nogle mundrugere ( simplex og pardalotos )

vh torben
Velkommen tilbake!
Blir spennende å følge med på hva slags fisk du ender opp med i det nye karet
Fint å høre at du skal ha cory, som er og blir verdens søteste bartefisk.
Tenkt noe på hvilken type enda?
Takk takk

Nei, har ikke tenkt så spesifikt enda.
Det er jo Labyrinter som er "min" type fisk, så det er dem jeg gleder meg mest til
Nå er klovnene solgt..
...men har enda litt eremittkreps og snegler.
Så må 18 kg med LS selges...

Men gleder meg til OAK sin storauksjon som er neste lørdag.
Blir nok stort sett planter som jeg kan kjøpe.
Oppdatering
Da er all LS og alt av saltvann ute av akvariet og av leilgheten.

Akvariet er fylt opp med 180 liter deilig ferskvann, masse planter og et par med røde sverddragere

Nå skal det få stå og gå seg til.

På tide med en oppdatering
Da er 180 literen oppe å går, der er det nå et par sverddregere, en dvergbotia, et par marmorgurami, en cakkadue chichlide og 30 noen tetra.

Men, fikk selvfølgelig yngel på sverddragerene, så vi "måtte" jo ha et yngel akvarium.
Så på lørdag ble en Juwel 54 liter satt opp

Men jeg mangler noen munnrugende Betta!
Bare MÅ få tak i noe snart
Alger
Sliter med et grønnt dekke med alger på grusen.

Noen som har noen smarte tips?
Har ikke noe algespisere enda, men tror ikke det hadde hjulpet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap