Utvendig pumpe, elheim

Kan muligens få tak i en elheim pro, som har stått i ett 280 liters kar.
Vet ikke spesifikasjonene på denne pumpa, men han sa at det var til ett 400 liters kar.
Går det evt å bruke denne i min 160 liter?
Så lenge den ikke blåser vannet ut av karet, så går det... Men jeg ville spurt fyren om hvilken modell det er. Skal stå på pumpa.
Han trodde den het 2828? noen som heter det?
Jeg kjenner ikke til alle modellnr til eheim, men jeg vet at det er en som heter 2028... Kan det være den?
Har ingen anelse faktisk, og han fant heller ikke riktig ut av hva den het.
Han har selv brukt den i en 230 liter og den fungerte fint.
Spm er om jeg skal ta sjansen på å kjøpe den, får den jo ganske så billig(300 kr).
Kan også regulere trykket i den.
Jeg vil anta at det er en 2228. Dette er ett helt kurant filter til 160L.
Filtervolum og gjennomstrømmingen er den samme som 2028. Eneste forskjell, er at 2228 er litt motorsvak, og derfor fortere møter veggen når en belaster den hardt (tettes tidligere), og noen tekninske godbiter som selvstarter og enklere tilkobling i forhold til 2028.
Ok, så denne pumpen er ikke noe spesielt bra da eller Frank?
Hva mener du med selvstarter?
Ricky75
Ok, så denne pumpen er ikke noe spesielt bra da eller Frank? Hva mener du med selvstarter?

Joda, pumpa er grei nok, selv om det finns bedre modeller for brukeren
Det er forøvrig en 2226 som er avbildet, denne har markant mindre filtervolum til god filtermasse (1,4L pr kurv, 2 kurver. 2228 har tre).
Passer fremdeles til 160L, men ikke juling om den passer til 400L

Selvstarter= Manuell pumpe som setter i gang hevertprinsippet, slik at du slipper å suge deg blå i trynet for å få startet filteret.
aha...da ble det problemet løst
Men er fortsatt usikker på om jeg gidder å bruke 300 kr + frakt for denne da...
Tilfeldig bekjentskap
© Glenn E Kongstein
Reklame for plussmedlemskap