Hva slags planter? (side 2)

Det finnes mange varianter av hygrophilia, men det er mulig at alle ender i en rosett i toppen. Klarer du å ta bedre bilder, AquaBoy?
På Tropehagen på Futura .)

De har vært så snille å bestille planter for meg også hvis jeg har vært ute etter noe utenom det vanlige. Av og til har det tatt litt tid, men de har alltid greid å få tak i det jeg ville ha. Har hatt flere forskjellige Hygrophila bl a corymbosa, siamensis og difformis samt varianter innenfor de to første. Har så lyst å prøve mange planter og har bare ett kar, derfor har det vært mye utskifting. Ingen har enda dødd for meg altså
Jeg kjøpte denne planten på futura også
Men uheldigvis var det ikke noen lapp med planten...
Nå har jeg studert bildet enda bedre og det er forgreininger på stengelen så ingen cryptocoryne nei Tror nok Aggi har rett

Hvis det er en Hygrophila ville jeg tippet på siamensis 53B. Jeg har hatt den også , men jeg plantet den enkeltvis og ikke i klynge og da kan det hende den ble seende litt anderledes ut.

Uansett hvilken Hygrophila det er så er den en god plante å ha i akvariet siden den vokser raskt og tar unna overskuddsnæring. Synd det ikke var lapp med, men det er avhengig av hvilken leverandør de får fra om de er merket eller ikke
Skulle helst sett bilde av toppen, og hvordan den ser ut ovenfra. Da kan sikkert noen hjelpe, selv om ikke jeg klarer det...
Ja det var det jeg også trodde.
Litt dumt at det ikke er skikkelige bilder på alle...
Takk for et grundig stykke etterforskning ;D,
kjekt å møte på folk fra NordMøre på Akvaforum også :P
Ikke bare er jeg nørdmøring, men pekaill også, selv om jeg har bodd i byen de siste åtte årene
Her er noen bilder ovenifra også...
Synes jeg ser små rosetter jeg... Du vet hva vi mener med rosett, AquaBoy? Når de øverste bladene står litt tettere og vokser ut som nesten fra samme punktet? Som en grønn blomst, eller stjerne?
Det er ikke alltid den synes fra siden hos H. corymbosa, for de andre bladene vokser forbi rosetten.

Men flott om noen andre kommer med innspill også, for det kan jo være en plante jeg ikke kjenner i det hele tatt....
Var kanskje litt usikker på rosett, men sjønner det nå...
Det er ikke så lenge siden jeg plantet planten, så kanskje rosettene vil bli enda tydeligere etter vært...

Takk for innspill og gratulerer med seriegull :P
likte virkelig det kjøleskapsskuffe karet ditt
Takk, takk... De er tomme nå... Bruker større kar som yngelkar nå...
Har du gulrøtter nå istede da? :P
Nei, faktisk ikke... De er bare i beredskap i tilfelle en fisk må isoleres, eller noe...
amr
Jeg synes den nederste lignet mer på en [URLBLOCK1]


Sikker på at det er windeløv? Synes ikke den ligner med bildet i plantebasen i det hele tatt. Planten på bildet nr. 2 til aquaboy har ikke så forgreinede blader. Mine javabregner har også slike delinger i enden av bladene. Etterhvert utvikler disse delingene seg til et større blad, eller en ny plante(avlegger).
Jeg mener at det er en javabregne, etter din beskrivelse av planten
Her er de forskjellige javabregnene, inkludert windeløv.
Jeg mener fortsatt at det er en windeløv
Det er uten tvil windeløv.

Kan nevne at windeløv er en patentert kulturvariant av javabregne.

Den andre planten er en Hygrophila art.
Takk, Håvard! Du har sikret nattesøvnen min
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap