Palettciklider
Hei. Har 2 palettciklider som er kjøpt privat. Disse ble meg fortalt at er to gutter og jeg har kun disse to av denne typen. De siste dagene har begge 2 hatt leksfarge knall rød under buken.. Fargen har kommet og gått. Er dette normalt? Er de homofil eller kan det rett og slett hende at de er en av hvert kjønn? Det er også noen kakadueciklider i karet. Kan det hende de eventuelt gjør seg til for damene der? Er det noen som kan gi meg et fornuftig svar? (Har ikke kaffekrus i karet, så de er ikke "lysten" på kaffe) He he
Postet 11.10.07 kl 00:29
Postet 11.10.07 kl 00:33
Postet 11.10.07 kl 00:38
Ja, med mine 3 ukers ærfaring med paletter, så kan jeg ikke gi deg noen ekspertuttalelse ;P
Men min generelle ærfaring sier meg at de rivaliserer mellom hverandre... To mannfolk blir mister ikke drifta selv om de ikke har kvinner. Og de måler gjerne "muskler"
Jeg har hatt andre hannfisker sammen uten hunner, og de styrer på som om de flørter, men det ansees likevel som en slags rivalisering.
Karet ditt er jo ganske stort, så jeg tror du kan ha to hunner og to hanner, så lenge du ikke pøser oppi en masse andre fisker... Flytter du sverddragerene dine ned i det andre karet (blir det for fullt der nede da?), så blir heller ikke evt. yngel så veldig jaget heller...
Så kan du sette inn et kaffeservise på utstilling, hvis du har ett du ikke vet hvor du skal plassere ;P
Men min generelle ærfaring sier meg at de rivaliserer mellom hverandre... To mannfolk blir mister ikke drifta selv om de ikke har kvinner. Og de måler gjerne "muskler"
Jeg har hatt andre hannfisker sammen uten hunner, og de styrer på som om de flørter, men det ansees likevel som en slags rivalisering.
Karet ditt er jo ganske stort, så jeg tror du kan ha to hunner og to hanner, så lenge du ikke pøser oppi en masse andre fisker... Flytter du sverddragerene dine ned i det andre karet (blir det for fullt der nede da?), så blir heller ikke evt. yngel så veldig jaget heller...
Så kan du sette inn et kaffeservise på utstilling, hvis du har ett du ikke vet hvor du skal plassere ;P
Postet 11.10.07 kl 00:48
Postet 12.10.07 kl 17:37
Postet 13.10.07 kl 11:34
Postet 13.10.07 kl 11:45
Postet 13.10.07 kl 11:47
Postet 13.10.07 kl 13:01
Postet 13.10.07 kl 13:08
Postet 13.10.07 kl 19:27