kirsebærreker og eplesnegler..

Kan disse gå i samme kar? Ser nesten ut som om ene reka spiser på sneglen ;S
Det burde gå helt fint. Mange holder disse artene sammen uten problemer.
Helt uproblematisk Er det en reke som blir spist på, er den uansett døende eller død. Ikke juling om en frisk og levende reke lar seg bli spist på

Sikker på at det ikke bare er ett skall etter skallbytte fra en reke?
Frank, jeg tror Elise mente at reka spiste på snegla.
Nok om det, jeg har 2 store reker, eplesnegle og praktbotiaer. Dette går kjempefint.
Hvis innbyggerne i karet ditt har tilgang til "enkel" mat, så spiser de den fremfor å forsøke å spise seg gjennom et snegleskall.
De vil ikke spise flakfôr når jeg gir det.. Det er litt alger i akvariet, men hva skal jeg gi dem?
FriSmurf
Frank, jeg tror Elise mente at reka spiste på snegla.
Det var de dærre øya en blir blind på først

Sorry Elise

Det er ikke uvanlig at jeg ser reker spankulere på sneglene. Det blir sikkert litt alger også på snegleskall, og det er jo bare bra at dette blir spist Det er garantert ikke noe ubehag for snegla at noen pusser skallet

Jeg fôrer rekekarene med det meste. Ymse bunntabletter, mygglarver, eget fôr til reker fra JBL (jernteppe, husker ikke navnet), diskusgranulat, erter osv.
Det meste går i karene, og rekene\ sneglene hiver seg alltid over fôret som om det var livet det gjaldt
Elise Stokke
De vil ikke spise flakfôr når jeg gir det.. Det er litt alger i akvariet, men hva skal jeg gi dem?

Begge dyrene spiser algetabletter... Ellers kan de gjerne få litt agurk innimellom... Masse annet en kan gi også. Diverse kokte grønnsaker, erter...
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap