KOI i 180 L??

Er du mulig å ha KOI i 180 L? tenkte jeg skulle prøve men jeg ville spørre først...

tenkte å kjøpe inn 5-7cm i første omgang...
Det vil jeg fraråde deg. 180 liter er alt for liten plass til koi. Sjekk anbefalt akvariestørrelse i fiskebasen...720 liter Selv om de bare er 5-7 cm når du kjøper de, vokser de fort. Sjekk maks størrelse i fiskebasen...125 cm!
har mulighet for hagedam 3 månder om sommeren da... har en på hyttefeltet som er rundt 2000L ....
Koi på 5-7cm i en 180liter kan gå veldig fint, men du bør være innstilt på enten å skaffe deg et mye større akvarie etterhvert, eller evt selge/gi dem bort når de blir større.. Hagedammen er et flott sted for dem, men setter du dem ut til våren, kan det være litt drøyt å flytte dem inn i en 180 liter igjen

Ville nok ikkje anbefalt dette pga Koi vokser veldig fort under rette forhold... Dessuten er de ganske dyre på de fleste plasse, så det er vel dumt å "kaste" bort penger hvis du ikkje kan tilby det stor plass til å begynne med...
så de for 95kr stykk... er ikke så dyrt det men er enig om at å komme fra 180 l til hage dam er kult men å komme tilbake til 180l er vel ikke så kult:P men hvor lang tid tar det før du når en støreles på 20 cm?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap