Hvilken fisk er dette??

Dette er kanskje en dverg ciklide av noe slag? litt vanskelig å se ut i fra bildet..
Klarer du å ta bilde så vi ser hele siden på fiske så vil det hjelpe!

Mvh Asle
Da den ble kjøpt sa betjeningen at det IKKE var en Ciklide.. Jeg synes også det ser ut som en slags dverg ciklide.. Skal få tatt flere bilder av den (en temmelig lite fotogen fisk)!

Noen temmelig nyskjerrige Scalarer er litt i veien på noen av bildene..
her er ennå ett bilde synes det blei litt morsomt, med den over-nyskjerrige linselusa "Elvira"
Jeg synes dette lligner mye på en dvergciklide, men hvilken er ikke helt greit å hverken si eler se.

Om du feks søker på apistogramma, får du opp en liste med disse artene, noen av disse ligner, men det jeg stusser på er halefinnen på bilde ditt som er litt svart. Derfor tror jeg heller ikke din fisk har farget seg helt frem ennå.

Kan du gå tilbake til butikken å høre? De bør lett kunne svare da det er de som har tatt inn denne.
Vi har funnet en fisk som vi mener at KAN være den samme..
Apistogramma sp. "morado"
Tror dere at det kan være riktig??
Bettina
Jeg synes dette lligner mye på en dvergciklide, men hvilken er ikke helt greit å hverken si eler se. Om du feks søker på apistogramma, får du opp en liste med disse artene, noen av disse ligner, men det jeg stusser på er halefinnen på bilde ditt som er litt svart. Derfor tror jeg heller ikke din fisk har farget seg helt frem ennå. Kan du gå tilbake til butikken å høre? De bør lett kunne svare da det er de som har tatt inn denne.

Den dyrebutikken vi kjøpte fisken fra er meget useriøs, og jeg tror ikke de vet hvilke fisker de tar inn... har kjøpt b.la en Sumo botia der.. det var IKKE en sumo.. men en Puket Botia...
Ei meget ung jente som driver den butikken...
Hvis du ser på fisken din på bilde har den en svart stripe langskroppen hvor den svarte sperer seg tilslutt ut i halefinnen. Vet ikke om det i det hele tatt er Morado du har, kanskje vente litt til den får farget seg opp litt......ofte lettere, da det ofte er voksen fullfarget fisker det er bilder av i basen.

Får jeg spørre hvor mye du betalte for den? Kjøpe du hunner også eller bare hann?

Apistogramma borelli, vil jeg si det ser ut som ved første øyekast.

Vil også tro at sannsynligheten for at butikken har Apistorgramma sp. varianter er liten hvis den er useriøs som du antyder.
Jeg er helt enig, dette er en eller annen apisto.
Ikke en ciklide, jau mannshit :p
Dette er jeg nesten helt sikker på er en hunn. Der er det mange som er like, noen er selvsagt likere enn andre så jeg mener å tro at dette er en A.Hongsloi hunn.

Cicklid forum
Profil her på akvaforum

Hannene blir rødlige, mens hunnen sølvfarget med gule felter og sorte spetter langs ryggfinnen.

Tror heller ikke det er noen Sp. variant. Vanlige butikker tar i høyden inn de mest populære apistoene. Hongsloi er forholdsvis vanlig.

Men det kan jo også være en A.cacatouides hunn.

Som sagt her er det mange hunner som er like. Men det er nok bare et fåtall som har sorte spetter langs ryggfinnen.
Fisken kostet mellom 60 og 70 kr..
Jeg synes ikke den ligner på en ap. borelli.. Ikke vist det er en hannfisk vi har... Vet faktisk ikke kjønnet på den!! Er det en hann?
Det var den eneste fisken i butikken så vi kjøpte bare den, men ønsker oss flere slike, da de er flotte små fisker

Denne fisken blei kjøpt i Februar-07, så jeg vil da tro at den er temmelig utvokst nå..? Den har i alle fall ikke vokst noe siden vi fikk den.

Litt irriterende at mennesker kan drive dyrebutikker uten å vite NOE om fiskene de tar inn...
Ett eksempel: Mannen min var innom en dyrebutikk i går, for å kjøpe en Palett jente til meg, slik at jeg kan begynne å avle på Paletter. De ante ikke hvilken fisk de hadde.. Mannen min måtte opplyse de om hvilken fisk det var... HÅR-REISENDE!!
Spesielt siden vi er nybegynnere! Har holdt på med fisk i snart ett år..
Jeg tror det er en ''Apistogramma steindachneri'' (female)
Akva-Ole
Jeg tror det er en ''Apistogramma steindachneri'' (female)[URLBLOCK1]

jo, den liknet.. men vår fisk er mer gul...
på dette bildet ser man litt bedre siden på fisken...
jeg tror også det er en apistogramma borelli.

for de har litt stor finne øverst.

jeg har slike selv, men mine er bare små. men den ligner litt når jeg ser det svarte mønsteret.
Spør i butikken En fisk til 60-70 kroner har alltid et slags navn.
Håvard Støre Andresen
Spør i butikken;) En fisk til 60-70 kroner har alltid et slags navn.

Ergo det. Har nettopp hatt en diskusjon med dama som driver lokal Zoo'en vår. Hun har et kar med fisk i butikken som jeg synes lignet Rød Zebra. På forespørsel fikk jeg et helt annet navn som jeg kunne med sikkerhet si at det IKKE var. Hun sjekket leveransepapirene og det var dennne andre typen hun skulle ha fått levert. Hun er vel ikke den som har best greie på fisk og det er visst er gjentagende problem hos leverandøren hennes at det kommer feil fisk. Stakkar hun bladde og lette på forumet og til slutt var hun enig i at det var Rød Zebra i karet.
hvor er du fra?
Ser du skriver Stange, men finnes mange Stange i Norge,
sitter å lurer på om jeg vet hvilken butikk du har handlet.
Imazo kan gi hvem som helst utslett og kramper, bare så det er sagt.
Og gidder man ikke å sette seg inn i de latinske navnene, og forholder seg til de svenske, er man ute og kjører.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap