Var eg vitne til gjytande aurer!? :O

Eg gjekk meg ein tur i elva i dag for å finne nokre fine steinar då eg oppdaga ein forholdsvis stor aure (Ørret?). Det er ei ganske lita elv. Ca 20 meter brei, men det er bare i mitten ein kan finne vatnet som sildrar i rullesteinane. Denne auren var kanskje 30-40cm lang, noko som eg synst var stor fisk å sjå i desse trakter. Denne svømte rundt utan å legge merke til meg så eg satte meg ned for å studere han.
Eg la merke til at han patruljerte med jamne mellomrom rundt nokre steinar kor den oppholdt seg mesteparten av tida. Ved sida av desse steinane var det ein stad med rullesteingrus (2-4cm diameter) der den ofte stod stille. Til stadighet var det andre litt mindre fisk som kom inn på dette området, men som ofte vart jaga vekk igjen.

Men det mest spesielle eg såg var då den la seg ned under ein stein litt i utkanten av "territoriet" sitt. Den stod ganske stille, men plytseleg fekk han nokre små rykningar eller skjelvingar. Det likna på skjelvinga til ein kjønnsmoden Oscar, bare litt kraftegare. Etterpå gjekk eg ned for å sjå om det var egg der skjelvingane oppstod, men kunne ikkje sjå noko. Dette var dessutan på berget å ikkje over grus.

Kan eg ha vore vitne til gjytande aurer, eller er det rett og slett normal oppførsel? Det var uansett spennande å sita heilt stille å studere utan at dei vart skremde.
Synd eg ikkje hadde kamera...
Det høres ut som det er noe gyting på gang her. Det er riktig tid for dette nå.
Tror ikke det skjer noe spennende på blanke berget. Etter det jeg husker, trenger de sand eller grus for å gyte. De lager seg en liten grop de legger eggene i. Men det er rette tida for det ja. Og det skjer i bekker/elver. Og ikke minst er ørret noen hissigpropper Det er nok mye testosteron i bekker og elver for tiden. Så jeg kan tenke meg at det var litt jaging du så. Mmmm...ørretrogn er noe av det beste jeg vet!
Dette er uten tvil en hannfisk som forsvarer revir - har sett det samme mange ganger selv.
De patruljerer en kulp og stiller seg gjerne et sted der de har oversikt.
Ofte stiller fisken seg på andre plasser i kulpen enn der selve gytingen finner sted. Under gyting endrer fisken nemlig adferd. Skjul er ikke så viktig som ellers i sesongen - det viktigste er å ha oversikt over reviret.
Etter at eggene er lagt og grus spredt over så er ansvaret over for Mor og Far Ørret. Derfra må egg og yngel værsågod klare seg selv.

Som du sier er det utrolig hvor stor fisk det kan gå opp i småbekker nå i gytetiden og en blir ofte forbauset over hvor stor fisk ett vassdrag kan inneholde.
Har sett fisk på flere kilo i bittesmå bekker. Den største jeg har sett var i en liten bekk i Stor Elvdal under elgjakta for noen år siden.
Den fisken var 5-6 kg og bekken var max 2 meter bred og 0,5 meter dyp. Fisken hadde rotet seg inn på grunt vann mellom noen store stener og ikke kommet seg ut på dypt vann igjen ved egen motor.
Med litt hjelp fra meg så fikk den fortsette videre på ferden oppover.
Aaah, eg trudde det var snakk om ei litt meggete dame her, eg. Og at det var dei mindre hannene som prøvde å "målbinde" dama, hehe!
Men er skjelvinga godt for noko som helst, eller er det bare hormonene som ser sitt snitt til nokre fysiske utsprang?

Eg tenkte vel heller ikkje at noko ville skje på blanke berget, men oppførselen var i mine auger litt spesiell.
Eg fekk nesten lyst til å dra tilbake i morgo for å sjå korleis det går. ^_^

Nå er det bare knappe 48 timar igjen til mine fyrste akvariefisk kjem i hus, så eg håpar å få oppleve liknande hendingar då!
Det er masse Ørret yngel i bekken vår. I fjord redda vi en hel haug da det tørka i bekken.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap