Diverse tetra sammen med levendefødere?

Karet er 146 l - selskapsakvarium

Der går nå:

10 kobbertetra
10 lykteøyetetra
6 pristellatetra
15 kuhlii
2 bittesmå ancistrus
5-10 blå reker

Det er fremdeles god plass, mener jeg. Lurer på om jeg kan putte opp i noen levendefødere slik som guppy, platy og molly. Det er maks 5 av hver art + en del yngel. Vet det er enkelte som har disse sammen, men spør likevel.

PS. Det blir mer javamose og flyteplanter her.
blackmolly
Karet er 146 l - selskapsakvarium Der går nå: 10 kobbertetra 10 lykteøyetetra 6 pristellatetra 15 kuhlii 2 bittesmå ancistrus 5-10 blå reker Det er fremdeles god plass, mener jeg. Lurer på om jeg kan putte opp i noen levendefødere slik som guppy, platy og molly. Det er maks 5 av hver art + en del yngel. Vet det er enkelte som har disse sammen, men spør likevel. PS. Det blir mer javamose og flyteplanter her.

Artsmessig skal vel det gå helt fint. Du har jo allerede stort sett bare sør-amerikanere, med unntak av kuhlii (rekene har jeg ikke peiling på), men kuhlii er jo snille og robuste. Tannkarpene tåler nær sagt hva det skal være, artige og livlige, og noen fargerike platy blir helt sikkert flott der. Men gitt antall fisk du allerede har, så ville jeg nok ikke hatt i alt for mange. Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap