60 liter, trenger tips!

Inaktiv bruker
Noen som har en ide på hva jeg skal putte oppi dette karet bare det blir ferdig?
hva med litt vann og noen fisker??
Inaktiv bruker
Hehe, hadde tenkt til det da =0) Men lurer på om noen kan gi meg et lite tps til hva slags fisk. Har lyst på noe annet enn levendefødere.
Sjekk fiskebasen hva som går i en 64 liter. Finnes mye rart og fint der.
Inaktiv bruker
Ok, prøver det. Takk, takk ;0)
Inaktiv bruker
Ja, det skal det bli mange av etterhvert Hva med Cherrybarber? De er jo flotte!
sand og røtter , kansje noen planter

jah bless
Inaktiv bruker
Det er et oppdatert bilde av karet inne på min profil. Har satt inn endel planter og ei rot. Gi meg tilbakemld om hvordan det ble da hi hi ;0)
Jeg hadde nok hatt i mere røtter og en mørkere grus.. men litt dumt å bytte grus nå da.. Dverg-ciklider kan være et alternativ, men ikke alle slag.. Og da blir det noe mere begrenset hva annet du kan ha i karet, og ikke minst hvor mye.. Jeg hadde og byttet lysrøret, men alt dette er altså litt om hvordan jeg ville gjort det.. Ser ut som du har en innvendig eheim pumpe, stemmer det?
Mvh Asle
Inaktiv bruker
Ja det er en innvendig eheim. Jeg skal faktisk bytte ut endel av grusen med sand, jeg trodde det ville bli fint med den grusen, men karet vil nok se "roligere" ut med større deler sand. Så da er det vel greit å gjøre det nå før fiskene kommer oppi =0)
Oki. Da må du bare passe på å ikke sette den helt nedi sanda. Det har jeg prøvd.. He he.. Den suger til seg litt sand da.. Men det går greit bare den er litt over eller om du har et tynt lag vatt foran eller rett bak innsuget..
Skal du bytte ut deler av grusen? sanden vil synke igjennom grusen og legge seg på bånn hvis du fortsatt har grus i karet..

Mvh Asle
Inaktiv bruker
Akkurat! Jeg tenkte faktisk ikke på det, men jeg sjekka og pumpa står ca 1 cm over. Så da går det bra. Kanskje jeg skal putte mine 3 guppy oppi i innkjøringsperioden?? Etter at jeg har hatt i sanda da =0) Må ta ut grusen da og ha i den etter at sanda er på plass?
Det er bra.
Jeg er veldig skeptisk til å anbefale deg å putte oppi fisk så fort..
Jeg bruker selv ofte guppy/platy som "innkjørings" fisk, men da er jeg samtidig klar over hvordan dette kan ende. Samt at jeg ihvertfall venter noen dager og som regel tar noe filter "gugge" fra noen andre filtre.
Så jeg vil ikke anbefale deg dette selv om det stort sett har gått greit hos meg.
Mvh Asle
Inaktiv bruker
Jeg har tatt guffe fra mine andre filtre og hatt oppi både filter og kar. Jeg er veldig usikker selv på om jeg kanskje må ofre mine guppy, så da kan det stå og godgjøre seg uten fisk hvertfall en uke og litt til. Så kanskje jeg putter de oppi da.
Hvis det var filteret du lurte på om du skulle ta ut så: ja. Er fint om den kan stå å gå i et annet kar et par timer til sanda får lagt seg. Det vivles ofte opp litt. Så lenge du har hatt oppi filter gugge, kan vente ei uke og er klar over farene så er det jo greit å prøve med guppyene. Har du dråpetester? Hvis ikke så anbefaler jeg på det sterkeste å skaffe deg det..
Mvh Asle
Er jo litt langt til Hønefoss men ellers skulle du fått guppyer av meg.. Hvis du trenger i fremtiden kan du sende meg mail så kan jeg høre med et par kompiser som jobber på hønefoss om de kan ta med..
Mvh Asle
Inaktiv bruker
Jeg kan jo la filteret stå i 96 litern mens jeg skifter ut grusen. Så får de fiskene oppi der trimma seg litt xtra hehe.........Jeg bruker ikkno annet enn dråpetester, både til ph, nitrat, nitritt, gh og kh. Bruker Tetra og Sera sine tester.
Inaktiv bruker
Asle
Er jo litt langt til Hønefoss men ellers skulle du fått guppyer av meg.. Hvis du trenger i fremtiden kan du sende meg mail så kan jeg høre med et par kompiser som jobber på hønefoss om de kan ta med.. Mvh Asle


Jeg har 3 stk guppy. Takk så masse for tilbudet!!
Ja, jeg skjønte det
Bare tenkte at om/hvis osv..
Har jeg alltids en gjeng gående her! Så da får du skrike hvis behovet skulle melde seg!

Veldig godt å høre at du har dråpetest! Er en veldig god hjelp å ha kontroll på verdiene.. hvis du har No2 og No3 test så kan du jo se hvordan det utvikler seg i løpet av ei uke og så teste hver dag med fisk i..
Mvh Asle
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap