Hvilke ciklider er dette?

Litt fersk på å legge inn bilder, håper dette er greit? Den hvite vet jeg er en hann, men der stopper det ;o)

[External Image]

[External Image]
Den øverste tror jeg er en ildbuk, men jeg har ikke så god erfaring med ciklider.
Den øverste er nok en ildbuk ja...
Den hvite er en elfenbens ciklide. Etter som jeg har forstått det er det en variant av sebracikliden.
Hmmm... Ja det forstår seg. Siden en hvit hann og en sebra hunn har blitt et par. Takk, da har jeg elfenbensciklider altså. ;o) Er ikke heeelt overbevist om ildbuk, synes ikke de jeg har sett bilder av på nettet ligner, men jeg får ta en runde til.
Jo, jeg tror jeg er enig. Det er nok ildbuk, men den mangler ilden i buken... Trenger den en spesiell bunn for at den fargen skal komme frem kanskje?
Andre.. hmm.. har selv et par sebra ciklider.. og den ligner litt bare albino sebra ciklide :P vet ikke om det fins da men det ligner xD
jeg bytta for, ja ca ett halvt år siden inn noen ciklider i malawi. der hadde jeg en slik hvit en, han på dyrebutikken sa navnet men jeg husker det ikke helt. syntes han sa noe om at det var en afrikaner.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap