Juwel pumpe i Vision 180 - oppgradere til 1000 l/t ?

Har et Juwel vision 180 liters kar, som pr i dag går med den originale pumpen - dvs 600 liter pr time. Denne begynner å bli moden for utskifting. Har tenkt å beholde Juwel filtersystemet (vet det er delte meninger om det her på forumet, men spør altså ikke om råd om andre typer pumper i denne tråden), men lurer på om jeg bør gå for en pumpe med kapasitet på 1000 liter pr time istedenfor?
Karet er et selskapskar med guppy, sebrafisk, sverddragere og ancistrus. Blir det for mye vannbevegelse med en større pumpe, eller bare bedre filtrerting av vannet?

-----------------------------------------------------
Fant forsåvidt svar i denne tråden: http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1022&thread_id=12678&sr=1&msr=1

Går for pumpen på 1000 liter pr time.
Plussmedlem
Hvis du ønsker enda mere vannbevegelse og kjøper 1500l/h, så blir det ikke plass til varmekolben i filterhuset.
Med 1000 l/h så er det fortsatt plass.
Hei!
Jeg har selv oppgradert mine Juwel pumper og er veldig fornøyd med det.
Mener vel egentlig at de burde vært levert med større pumpe.. Men det er jo en annen sak,,
Mvh Asle
Ser ikke noe problem i å øke pumpekrafta til 1000L\t her Tror 1500L\t vil bli litt i heftigste laget for de fleste fisk\ planter, siden det er en såpass konsentrert stråle fra disse filtrene.
Har en 160 liter Juwel som jeg økte til 1000l/h. Dette er mer enn nok på mitt kar. Må stille strålen "midt" i karet, hvis ikke går bølgen over kanten nåt jeg letter toppen. Mener yttermålene er de samme på 160l og 180l bortsett fra høyden.
Takk for svar
Bestilte pumpen på 1000 l/h - venter på pakke fra webzoo. Blir spennende å se hvor mye sirkulasjon det blir med den nye pumpen. Dette karet (som egentlig ikke er mitt, men tilhører en i familien) har egentlig vært et kar der fiskenes trivsel har variert litt. Håper bedre filtrering skal hjelpe på!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap