Mystisk rekedød

Fikk 15 reker i posten i dag. Alle levde. Jeg putte de oppi en sånn søyle-aktig ting på 2-3 liter. Etterhvert så begynte reker å dø. Har flytta de over i bollen på 6 liter nå. Er hvertfall 3 levende og 8 døde. Ph-en ligger på 6.5-7-0..
2-3 liter? Jeg må si jeg synes det er i minste laget å ha noe som helst oppi, annet enn litt mose og en plante.

Reker er sensitive overfor dårlige vannverdier og giftige stoffer i vannet, langt mer enn fiskene er. Når fyllte du opp den "vasen" din med vann egentlig? Er det noen form for filtrering i den?

Jeg vil tippe at vasen har skylda, og at det var noe der som drepte rekene.
Som sagt; de tåler ikke mye av de gale stoffene.
Eventuelt var du litt for rask med å putte dem fra det kalde vannet i posen og over i det varmere vannet i "vasen".

Tror jeg var litt rask ja.... Har sett 3 levende reker nå. Resten har gjemt seg veldig godt
Reker tåler raske temperatursvingninger heller dårlig, men til gjengjeld kan de overleve i lave temperaturer bare endringen går over tid.
Nå er alle døde tror jeg....
Hei.
Høres ut som du har vært litt for snar i vendinga der ja. Kjedlig når slikt skjer.
Har selv fått tilsendt reker fra Frank A. og tømte de da i en skål, som jeg satte oppe på ene akvariet til tempen ble som det var i det karet de skulle i.
Gikk bra med alle 30 der.
Det er viktig at reker settes i veletablerte akvarier.
Jeg har pleid å pakke opp all emballasje, for så å la dem ligge i posen til temperaturen er den samme som romet. Først da begynner jeg akklimatisering med akvarievann...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap