- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Artig bruksanvisning til luftpumpe.
Artig bruksanvisning til luftpumpe.
Med det karet jeg kjøpte på nettauksjonen fulgte det en bruksanvisning som fikk meg til å flire litt...
Pumpa som følger med er en luftpumpe med luftslange som kobles til et luftdrevet filter i karet. -Altså ingen eletriske ledninger i karet, kun en luftslange.
-Who is plugged in? Me, or the fish tank? Åja... da får jeg ta ut kontakten...
Å, nei... litt seint å fortelle det, da? Nå har jeg nettopp gjort det...
Når man har plugga ut kontakten for å rote i karet, så blir man våt, da...
Pumpa som følger med er en luftpumpe med luftslange som kobles til et luftdrevet filter i karet. -Altså ingen eletriske ledninger i karet, kun en luftslange.
-Who is plugged in? Me, or the fish tank? Åja... da får jeg ta ut kontakten...
Å, nei... litt seint å fortelle det, da? Nå har jeg nettopp gjort det...
Når man har plugga ut kontakten for å rote i karet, så blir man våt, da...
Postet 19.10.07 kl 00:43
Endret: 19.10.07 kl 00:51
Postet 19.10.07 kl 00:45
Postet 19.10.07 kl 00:52
Postet 19.10.07 kl 00:53
Endret: 19.10.07 kl 00:55
Postet 19.10.07 kl 00:54
Postet 19.10.07 kl 00:57
Endret: 19.10.07 kl 01:02
Postet 19.10.07 kl 01:01
Åjoda, det er ledning på luftpumpa, men ikke nedi karet. Så hvorfor be oss om å trekke ut kontakten in the first place, når det er enda mer risikabelt å drive å tulle med kontakter i det hele tatt!
Okei, det er sånn man skal stå og holde støpselet mens man er nedi karet og roter...
Hvem tror de det er som får slike kar, egentlig?
Og når ungene ser at vi drar ut kontakter i fleng hver gang vi er nedi med hånda, ja da skal jo de gjøre det samme....
Okei, det er sånn man skal stå og holde støpselet mens man er nedi karet og roter...
Hvem tror de det er som får slike kar, egentlig?
Og når ungene ser at vi drar ut kontakter i fleng hver gang vi er nedi med hånda, ja da skal jo de gjøre det samme....
Postet 19.10.07 kl 01:07
Endret: 19.10.07 kl 01:10
Toppen av kransekaka!
Ja her ser dere hvilket oppsett som foreslåes...
Very comfortable space! -I en 12-liter... :S
Very comfortable space! -I en 12-liter... :S
Postet 19.10.07 kl 01:15
Endret: 19.10.07 kl 01:17
Postet 19.10.07 kl 01:23
Postet 19.10.07 kl 01:24
Endret: 19.10.07 kl 01:26
Før denne tråden forsvinner ut i evigheten, må jeg presisere at dette settet ikke blir brukt som akvarium. Det blir brukt til Indiske anan-pinner. Jeg har skjært til et glasslokk slik at de ikke kryper ut. Jeg kunne ha brukt det til lekskar/klekkekar for små eggspredere, eller hatt reker oppi...
Jeg bruker luftpumpa til artemiaklekking, og det funker iallefall greit. Men mammamia som den bråker! Mye verre enn et gammalt kjøleskap. :O
Jeg bruker luftpumpa til artemiaklekking, og det funker iallefall greit. Men mammamia som den bråker! Mye verre enn et gammalt kjøleskap. :O
Postet 19.10.07 kl 17:40
AggiMed det karet jeg kjøpte på nettauksjonen fulgte det en bruksanvisning som fikk meg til å flire litt... Pumpa som følger med er en luftpumpe med luftslange som kobles til et luftdrevet filter i karet. -Altså ingen eletriske ledninger i karet, kun en luftslange. -Who is plugged in? Me, or the fish tank? Åja... da får jeg ta ut kontakten... Å, nei... litt seint å fortelle det, da? Nå har jeg nettopp gjort det... Når man har plugga ut kontakten for å rote i karet, så [B]blir [/B]man våt, da...
Aggi, denne advarselen er selvfølgelig for at du skal unngå å skvette til og ødelegge planter (de du får plass til i karet) og skremme evt fisk når du nærmer deg karet, for den pumpa bråker noe inn i gamperæva
Fikk karet mitt fra netthandelen idag selv og humret litt for meg selv. Men men, 20 kr + porto for det var en grei pris
Postet 20.10.07 kl 00:13
Postet 20.10.07 kl 00:19
Jeg hadde dette settet stående med ancistrus yngel noen måneder, riktignok med et Hagen filter i karet, med det ble drevet av luft pumpa som fulgte med.. Den bråker ne fryktelig ja.. endte med at jeg hengt den opp på veggen i en strikk.. Da bråker den ighvertfall ikke riktig så mye, men bråker ja... Men tror nok ikke det skal være noe fare å bruke den pumpa, utover at en kan rett å slett bli gæren av lyden!! Det burde det kanskje stått en advasel om i bruksanvisninga??
Postet 20.10.07 kl 08:39
lyddemping
hei, vi har to slike pumper gående i stua. Joda, de bråker om de står på tre, da blir hele møbelet ressonanskasse for pumpa. Men når pumpene får stå på en god gryteklut, dempes lyden til et nivå som du blir vant med etter en liten stund, og nå merker vi dem ikke i det hele.
-og 3 poeng til Aggi for hennes beskrivelser, det er god gymnastikk i å trekke litt på smilebåndet.
-og 3 poeng til Aggi for hennes beskrivelser, det er god gymnastikk i å trekke litt på smilebåndet.
Postet 20.10.07 kl 09:59
Jeg har hengt pumpa opp i en strikk på badet, slik at den henger fritt, men likevel er det vanvittig bråk. Jeg hadde ikke klart å ha den i stua. Jeg har en annen luftpumpe som er kraftigere, og jeg trodde den var bråkete, men den høres nesten ikke i forhold, selv om den driver to filter og en brusestein....
:S
:S
Postet 20.10.07 kl 15:18