* AkVafiL * (side 3)

Nydelige fisk.

Grattis med nytt kar.

Mvh Linda
Hei Akvafil!

Fin tråd med MASSE fine bilder! Dette likte jeg!
Labidochromis Caeruleus Nkali White

[External Image]
Akva-Math
Hei Akvafil! Fin tråd med MASSE fine bilder! Dette likte jeg!


Takker
Linda Kristin
Nydelige fisk. Grattis med nytt kar. Mvh Linda


Takker! Større kar = flere muligheter

Litersyken slår til igjen, hehe..
Hei akvafil!
Kjempefine bilder, og kjempeflott det nye karet, nyter hvert sekund når jeg ser på bildene dine!
Så du ikke innlegget mitt akvafil? bare lurer
Matsi95
Kjempefine bilder, og kjempeflott det nye karet, nyter hvert sekund når jeg ser på bildene dine!


Tusen takk for det
Fine bilder av fine fisker, tror jeg må lage meg en egen personlig akvarietråd med karene mine. Har satt opp en 530L i stua med malawi.

Den A. sp. Iwanda'en din, pass på at de ikke mixer seg med baenschi'en.

Mener det var en som fortalte meg at han hadde fått til å mixe en jacobfreibergi og en stuartgranti type, selvfølgelig ufrivillig.
Er ikke så redd for at iwanda'en og baenschi skal krysse, men baenschi og rubin red'n som jeg nylig satte inn er det værre med. For disse er mer på hverandre ser jeg.

Aulonocara rubin red, eller Aulonocara stuartgranti "chipoka" som de egentlig heter fra opprinnelsen av. Rødfargen er bare avlet på slik at man har klart og få frem denne fargerike varianten av stuartgranti.

Mer info om Aulonocara sp."Rubin Red", og hvor navnet kommer ifra.
Aulonocara sp."firefish"

Dette er en aulonocara art som igjennom generasjoner har blitt målrettet avlet på får å få den flotte rødfargen. Denne fargevarianten fremkommer ikke naturlig i malawisjøen.

[External Image]
Aulonocara sp."Rubin Red" ca 4cm.

[External Image]
Aulonocara sp."Rubin Red".

[External Image]

[External Image]
Aulonocara female

[External Image]
2 delfiner og en white'lip hanne.

[External Image]

[External Image]
Ble nødt til å avlive den ene røde rubinen min i dag. Kjøpte et par som skulle være en av hvert kjønn, men denne "hua" var en meget unnerdannig hanne. Den var helt grå i fargen da den ble kjøpt, og butikkannsatt var så i tvil at jeg fikk denne med meg gratis. Den hadde også fått litt medfart fra før så finnene på'n var slitte.

Ser tydelig på bilde at den har antydning til rødt på kroppen, noe som kom klarere frem hos meg. Han ble ganske raskt et mobbeoffer i karet mitt, og en av de andre påførte han et lite sår ved haleroten. Dette såret ble infisert og jeg ga den tre dager på å hente seg inn. Det hvite sopp'belleget i såret forsvant, men såret ble større og han sto bare og sturet oppi en krok.

Bare en ting å gjøre... Sånn er det med denn hobbyen, you win some, you lose some..

[External Image]

[External Image]
Nytt oppsett.

Har lest mye om de fiskene jeg har nå, og skjønner nå mye bedre hvordan jeg skal tilrettelegge innredningen for dem.
De har fått mer plass foran i karet, og jeg har åpnet midten. Noen steiner i hjørnene er strategisk plasser slik at Aulonocaraene kan velge mellom 4 huler å leke i.
Det hender at en og annen delfin er innom disse hulene også, men den dominante hannen har okkupert ei grop i bakpartiet midt i karet.

[External Image]
Placidochromis Phenochilus "Mdoka"

[External Image]

[External Image]
Aulonocara sp."Iwanda", også kalt "Red top". Male + Female.

[External Image]

[External Image]
Aulonocara Stuartgranti

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Amanda Nagell
Reklame for plussmedlemskap