* AkVafiL * (side 4)

Crinum Thaianum, disse ble kjøpt via Ebay. Kom som små løker. men vokser raskt.

[External Image]
Cyrtocara Moorii.

På bilde nr to ser man en delfin som siler sand i munnen på jakt etter mat.

[External Image]

[External Image]
Aulonocara Stuartgranti female.

[External Image]
Aulonocara sp."Iwanda"

[External Image]

[External Image]
F**N!

Lurer på om den ene stuartgranti'enmin har fått bukvannsott som følge av stress.. Ikke bra

Sykdom er noe som skjer, men jeg føler det som litt nederlag å få sykdom i karet mitt..
det var leit å høre ;-(
lykke til.
mvh bernard
Valgte å avlive to stuartgranti'er. Hannen og den minste hua var begge rammet. Litt synd å miste disse, men heldigvis var det de fiskene jeg har som er enkle å få tak i og som ikke koster skjorta.



Endelig et duganes bilde av phenochilus hannen.

[External Image]
Og jeg som skulle gi bort denne flotte Aulonocaraen. Vell, det gikk ikke helt etter planen. Rivalen hans dro på seg bukvannsott og "strøyk med slipset" som en kamerat kalte det.

Så istedenfor å havne hvorsomhelst hos hvemsomhelst får han nå bli her hos meg. Han blir nok en fargesprakende "Rubin" med et dødsfall på samvittigheten

[External Image]
Synd med fiskene dine, men de som lever var flotte!

Lykke til!
Idag er stemningen på topp her. Omrokkerte på innredningen etter avlivingen i går, og jaggu meg har jeg lek på to arter i dag

Først ut er mine Aulonocara sp."Iwanda". Den ene hua har fått den kjeven og tygger som en gammel mann med skråtobakk.
Da blir det forhåpentligvis yngel på disse om en 3 ukers tid.

Ser at to av mine 5 delfiner også er i lek, og dette har jeg ventet lenge på!
Blir spennende å se hvorvidt de får det til på første forsøk eller ikke. Har ikke så store forventninger til yngel i første runde, men jeg kan jo bli overasket
Jeg måtte ta ut Iwanda hannen og Phenochilus hannen idag. De skulle på død og liv i mellom delfinene når hua la eggene sine.
Da disse ble omplassert fikk mooriiene leke ferdig, og nå har hun munnen full

[External Image]
Cyrtocara Moorii i leksdrakt.

[External Image]
Da jeg kjøpte 450 literen fulgte det med en tetra tec 1200. Denne bråket noe veldig, så den ble plassert i boden inntil videre..
Frem til nå har karet blitt driftet av en Eheim 2226 og en Eheim 2026, men dette blir i minste laget.
Bestilte meg ny impeller og pakning fra webzoo til tec'en og idag kunne jeg hente det på posten.
Var rimelig spent på om det var impelleren som var slitt, noe jeg egentlig kunne se at den var.

Nå har jeg byttet ut 2026 med tec'en, og eheimen skal derfor forhåpentligvis byttes privat mot et kar.
Trenger et yngel kar til huene mine som spytter om en 3 ukers tid.


Snakk om kjedereaksjon. Nå har jeg plutselig 4 huer som tygger her på 3 dager, men kun to av dem er mix av ren rase.

Iwanda hannen har befruktet maleri hunnen som ble igjen etter at maleri hannen og den andre hua måtte avlives pga sykdom.
Den Røde rubin hannen min er nå helt sikkert ei hue, så der blei jeg lurt! Iwanda hannen har befruktet henne også, i tillegg til iwanda hua, så da har jeg to rene og to mix som tygger her.

Byttet bort en pumpe mot en 70 liter i dag, så yngel av ren rase skal få vokse opp der. Vurderer om jeg skal fore opp noen av kryssningene også til eget bruk da jeg er litt nyskjerring på fargene disse vil utvikle.
Men først må de spytte, så vi får ta en ting av gangen her..
Delfinhua spytta eggene i håven da jeg skulle flytte henne i går. Hadde et lite håp om at hun skulle plukke dem opp igjen, men det skjedde ikke.

Iwanda hua og rubin red hua er nå satt i en 70 liter med hjemmelaget skillevegg. Iwanda yngel skal på markedet etterhvert, men rubin mixen er kun til eget bruk samt å øke erfaring med å fore opp yngel.

Lar Maleri hua gå i hovedkaret, det er jo kryssninger hun bærer på uannsett..
HER kan dere se hvordan jeg lagde skilleveggen.
Delfin på middagsjakt.

[External Image]
Aulonocara

[External Image]

[External Image]

[External Image]
4 Golden, 2 crabro og 2 milomo vc-10 ble satt inn i går, og de ble tatt meget godt imot.

Farsdagen var også hyggelig, for unga mine ga meg BTN malawi boka som jeg ønsket meg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap