* AkVafiL * (side 5)

Nye fisker er bestilt.

Aulonocara Rubin Red 1+1, har ei hue fra før.
Otopharynx Lithobathes Zimbabwe Rock 1+3.

*Glede Seg*
Melanochromis Parallelus

Male
[External Image]

Female
[External Image]

Disse lever side om side med haplisene i det frie, derfor har jeg valgt disse fiskene.
Nytt oppsett.

Et par av huene måtte fanges, så da var jeg nødt til å ta ut mye stein. Oppsettet blir jo aldri sånn det var etterpå, men forandring fryder..

[External Image]
Aulonocara sp."Rubin Red" Female

[External Image]
Stuartgranti yngel.

[External Image]
Inaktiv bruker
Mange flotte bilder her Kim
Takk for det, man prøver så godt man kan
nydelig fisker altså my fint å se på her ja. flott kar også
Takk for det

Har vært litt sløv med kameraet i det siste, på tide å ta noen nye bilder nå. Har fått et par nye arter i karet, og disse må jo taes bilder av.
Siste tillskudd i grupppa er 1+3 Aulonocara sp."Rød Rubin" og 1+3 Otopharynx Litobathes Zimbawe Rock.

Den blå aulonocara lekstrioen jeg hadde, som til syvende og sist viste seg å være en stuartgranti variant har blitt byttet bort mot 10 stk maller L-144.
Sitter jo med 50 yngel av denne trioen, så jeg har jo arten enda. Yngelen ligger nå på rundt 1.5 cm og vokser fort.
Delfinene mine har lekt i dag, noe som har resultert i ei hue med kjeften full av egg
I yngelkaret mitt går det nå ca 50stk Aulonocara stuartgranti mozambiqe på rundt 1,5 cm. Skilleveggen må nok på plass de første ukene så foringa av delfinyngel blir litt enklere.

Blir trangt om plassen her, så jeg må nok ty til et nytt yngelkar snart tenker jeg
(å huff så lei meg jeg ble.. hihi..)
Gratulerer
Har samme problemet her. Nå har jeg overtatt et 180-liters kar for å ha litt større yngel / ungfisk i. Må bare lage skap først... Og skillevegg...
Så må jeg levere tilbake 70-literen jeg har lånt, må bare la huene slippe yngel der først....
Har du sandsnegler i yngelkaret ditt? Vurderer å sette inn en liten gjeng..
Har ikke snegler nei, men nå går det fem - seks ancistrusyngel der.
Har forresten bare et tynt lag med sand, bare for å dekke bunnen.
Tenkte at sneglene ville forsyne seg godt av fiskedritten som ligger påbunnen. Eller er dette ønsketenkning?
Jeg vet ikke om sneglene gjør jobben. Har ikke hatt snegler enda..
Kanskje litt annen vinkel på utblåset til filterpumpa kan ordne opp? Så bunnen blåses rein og avfallet suges inn ?
Får nok holde meg til den gode gamle heverten tenker jeg
Men noen få sandsnegler skal settes inn, så får vi se hva som skjer.
Pseudotropheus Crabro

[External Image]

Har et ufortjent rykte for å være hissig. Jeg opplever og erfarer den som rolig og harmonsik i mitt oppsett.
Otopharynx Lithobates Zimbabwe Rock.

Satte inn en gruppe 1+3 av disse for et par uker siden, og nå har den minste hua vært i lek. Blir spennende og se om eggene hun bærer er befruktet.

*HÅPE*
Aulonocara Mozambique ynglene mine har nå passert 2 cm. Har kun hatt ett frafall siden de ble sluppet, og den var deformert i mageregionen. Teller ca 50 små, og de har virkelig god appetitt.

Hvis noen skulle være interressert i yngel fra denne gruppen, så er det bare å si ifra

Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap