* AkVafiL * (side 9)

Lek og egg på stuartgranti'ene i dag, håper hun går hele veien.
Ramma mi ble også ferdig i dag, så nå er endelig karet i vater.
Endelig fått artsbestemt de blåe aulonocaraene mine. Som jeg trodde var disse type stuartgranti, nærmere bestemt Aulonocara Hansbaenschi.
Du har ikke noen bilder, da ? Artig å se, vet du
Prøvde meg på en fotoseanse i kveld, men bildene ble svært dårlige. Ingen lur ide å "rense" pumpa først.. Vannet ble seff grått som aske. Prøver igjen når tåka
legger seg.

[External Image]
Så da bra ut det der. Utenom "skodden"


-Tim
Aulonocara Stuartgranti F1 "ponton ved Mbamba Bay" (en Usisya variant) fra Tanzania.

[External Image]

[External Image]
Aulonocara Hansbaenschi.

Denne kan gå under navnet "Red Flush" og fanges fra Fort Maguire og nordover til Masinje og antagelig langt inn i Mosambik. Noen geografiske varianter kan mangle det røde partiet bak skuldra.

[External Image]

[External Image]
Aulonocara Baenschi F1.

[External Image]

[External Image]
Otopharynx Lithobathes "Zimbabwe rock".

[External Image]
Aulonocara Firefish.

Har 2 hu'er av denne typen. Om noen har en hanne og savner hu'er så send meg en mail..

[External Image]
akvafil
Kunne tenkt meg lek på lithobatesene mine, for alfahannen og hua har blitt betraktelig større enn sist de lekte.


Oppdaget at den ene hua tygger i går, jubel!
Tydligvis fruktbare tider i karet. 2 lithobates og 2 stuartgranti hu'er går nå og tygger.
Cynotilapia Pulpican.

Male
[External Image]

Female
[External Image]
Grattis med tygging da, Akvafil
Mye fin fisk du har der. Har du kjøpt dem i Gøteborg?
Nei, har ikke fått vært i Gøteborg enda, blir en tur dit snart.
Noen av fiskene ble kjøpt hos Jan Holt Akvarium, noen i strømstad, litt her og der med andre ord.

Jeg har med tiden blitt veldig opptatt av lokasjon, og kjøper ikke fisk uten å vite hvor de er fra. kvaliteten på fisken må også være bra, kun VF og F1 er interressant i hovedkaret. Skal sette opp noen 160 litere i garasjen snart, så da blir det flere artskar der oppdrett på mere uvanlige arter vil stå i fokus. Satser på å få tak i uvanlige aulonocara arter først og fremst.

Faren til bestekameraten min passerte en dyrebutikk som skulle legges ned for noen få år siden. Han gikk inn og spurte om det var mulig å få et av akvariene deres. Dette gikk de ikke med på, han kunne få alle eller ingen, hvis han selv sto for frakta.
Så nå har de 30stk 160litere med utstyr som bare ligger og støver på en låve. Karene blir ikke brukt, og jeg har nå fått lov til å ta sa mange kar jeg vil!

Frontosa F1.

[External Image]
akvafil
Så nå har de 30stk 160litere med utstyr som bare ligger og støver på en låve. Karene blir ikke brukt, og jeg har nå fått lov til å ta sa mange kar jeg vil! :)


Åh, himmelrike!!
Har kjøpt Protomelas Fenestratus "Taiwan Reef". Etter mye lesing om denne arten har jeg blitt ganske så fasinert av dens oppførsel. Med stikkord som "sandblower" måtte denne arten erfares.
Den er ikke mere enn rundt 7cm i størrelse, men det er jo bare bra. Da får jeg gleden av å følge med på utviklingen fra ungfisk til utfarget voksen.
akvafil
Cynotilapia Pulpican. Male [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11101_090731210557_1.jpg[/IMG] Female [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11101_090731210601_2.jpg[/IMG]




oh, damn syyyyyyykt nydelige fisk :O
Jupp, fine fisker, men ikke blant mine favoritter.. Er ikke så fasinert av mbuna'ene. Synes faktisk at en sølvfarget Aulonocara-hue er mer spennende å se på Smak og behag, hehe..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap