tids innstilling

har lurt på å kjøpe meg en tids "maskin" på akvariet, med tanke på at jeg skal få en fin rytme i lyset på akvariet, men er dette noe som er verdt å kjøpe? gidder ikke bruke penger på noe som ikke funker
Inaktiv bruker
veldig lurt
å innvestere i--fisk og planter,,spes planter får akkurat den tiden med lys de trenger
funker som f...
jeg har innstilt på 12 timer på-av
du vil ikke angre!
hvor mye koster noe sånt? å passer det på ett lite kar på 64L?
Under hundrelappen. Du setter den mellom støpselet og stikkontakten til lyset. Helt genialt. Mine kar er på 12-23. Slipper å tenke i det hele tatt.
femtilapp for 2 stk på biltema
da er jeg solgt, da kjøper jeg meg ett sånt så fort jeg får tid til uka hehe... takk skal dere ha
Du mener vel et tidsur? Koseter vel rundt en femtilapp og er absolutt værdt innvesteringen. 10 timer lys er det ideelle, og en sånn timer er enkel å montere.

Den ser slik ut..
De har tre-pakk til ca50 kroner på claes-ohlsson. Bare vær litt obs på at kvaliteten ikke er helt på topp. De følger ikke helt tidsskjema... Man får noen minutter forskyvning hver uke. Men de gjør nytten likevel.
akvafil
Du mener vel et tidsur? Koseter vel rundt en femtilapp og er absolutt værdt innvesteringen. 10 timer lys er det ideelle, og en sånn timer er enkel å montere. Den ser slik ut..


Sånn bruker jeg og bare i hvit, Kjøpt på jernia har det på begge karene mine veldig ålreit det altså
høres bra ut jeg prøver godt og holde tidene nå å, men det er litt vanskelig når jeg har fri fra jobb f.eks å sover noen timer ekstra osv, men jeg skal se hva jeg finner, hvis dere mener det er ok, så prøver jeg.. det er godt for fiskene å tenker jeg, å ha en fast rute.
Aggi
De har tre-pakk til ca50 kroner på claes-ohlsson. Bare vær litt obs på at kvaliteten ikke er helt på topp. De følger ikke helt tidsskjema... Man får noen minutter forskyvning hver uke. Men de gjør nytten likevel. :)


Regner med at du mener de små fra co Aggi. Også merket at de er litt unøyaktig, derfor jeg har gått for biltema som virker mer pålitlig.

Ellers kan man jo kjøpe de digitale fra co så slipper man å knote med de små taggene

Bruker selv timer på en luftpumpe som slår diy co2 rett til overflata når lyset er av, så bruksområdene er mange. Men skal ikke la denne tråden skli ut
Bare sunt at trådene sklir litt ut
Da lærer man litt mer enn akkurat det man lurte på...

Hvordan er de digitale i forhold til strømbrudd? Jeg hadde en gang en digital som "nulla" seg helt ut ved strømbrudd, slik at den måtte stilles inn på nytt for å fungere. Det er litt kjipt hvis man er på ferie, og kommer hjem til et kar som har stått svart i to uker. ikke mye liv igjen da, tenker jeg... :S
tidsur
Noen som kan gi meg en enkel forklaring på hvordan i all verden man stiller inn et slikt ur? VI har ikke digital, men en veldig lik som den svarte på bilde på forrige side. Føler meg veldig blond nå, selv om jeg er utrolig mørkhåret!

Håper det er i orden for trådstarter at tråden sklir litt ut
På siden av tidsuret er den knapp. På den ene siden av knappen er det bilde av en klokke, og på den andre siden er det blidet av en I.
Skyver du knappen mot klokka aktiviserer du skiva. Trykk da ned knappene fra f.eks 8 til 20 på hjulet, og vri på hjulet til lyset kommer på. Da lyser det i tolv timer.

Skyver du knappen mot symbolet : I , sa står lyset på hele tiden, mao du har da koblet av tidsuret og strømmen går igjennom hele tiden uten avbrudd.
Aggi
Bare sunt at trådene sklir [I]litt [/I]ut ;) Da lærer man [I]litt [/I]mer enn akkurat det man lurte på... Hvordan er de digitale i forhold til strømbrudd? Jeg hadde en gang en digital som "nulla" seg helt ut ved strømbrudd, slik at den måtte stilles inn på nytt for å fungere. Det er litt kjipt hvis man er på ferie, og kommer hjem til et kar som har stått svart i to uker. ikke mye liv igjen da, tenker jeg... :S


Jeg har en slik digital, men det er ikke noe problem under strømbrudd siden det er ei lita luke på undersiden hvor en kan sette i et lite, rundt batteri som driver timeren mens strømmen er vekk. Uten dette batteriet nuller den ut.
Aha... Det var ikke slik batteriluke på den jeg hadde...
Skal se etter det hvis jeg noen gang trenger ny
Aggi
Aha... Det var ikke slik batteriluke på den jeg hadde... Skal se etter det hvis jeg noen gang trenger ny :)


Backupbatteri er kjekt Den jeg kjøpte hadde et oppladbart batteri så det funka ikke før det ble ladet opp og resulterte i at alt ble nullet ut hvis jeg tok strømmen med en gang.

Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.
SilkCut
Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.


Det er jo derfor knapen har to innstilliner, skyv den fra symbolet med klokke til symbolet I. Da står lyset på hele tiden selv om uret går.
Plussmedlem
akvafil
[QUOTE=SilkCut] Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.


Det er jo derfor knapen har to innstilliner, skyv den fra symbolet med klokke til symbolet I. Da står lyset på hele tiden selv om uret går.

Hvis SilkCut napper strømmen til alt sammen, inkludert tidsuret, så hjelper det vel ikke hvilken innstilling uret har Klokka stopper uansett.
Loomis
[QUOTE=akvafil][QUOTE=SilkCut] Det som er litt dumt med de "analoge" at hvis man napper strømmen til alt utstyr ved vannskifter med mer (som jeg gjør) så stopper jo også klokka. Den tiden sammen med "innebygd unøyaktighet" gjør at det sklir litt ekstra hver uke.


Det er jo derfor knapen har to innstilliner, skyv den fra symbolet med klokke til symbolet I. Da står lyset på hele tiden selv om uret går.

Hvis SilkCut napper strømmen til alt sammen, inkludert tidsuret, så hjelper det vel ikke hvilken innstilling uret har Klokka stopper uansett.

Man trenger ikke nappe ut timeren selv om man tar ledningen fra armaturet ut av tidsuret....

Tilfeldig bekjentskap
© Annette Kleven
Reklame for plussmedlemskap