kan Malaysiske sandsnegler leve i grus?

i akvariet er det grus, litt større enn slik gråfarget grus som det strøs med om vinteren. vil Malaysiske sandsnegler ha det bra der?
Jepp, disse kan leve over alt. Men det er klart at de har det best der de kan gjøre det de er skapt for å gjøre, nemlig boltre seg i sanden
Frank Angell
Jepp, disse kan leve over alt. Men det er klart at de har det best der de kan gjøre det de er skapt for å gjøre, nemlig boltre seg i sanden :)

ok, men er det slik at det fort blir overdrevent mange slike? hvor mange er passe å ha for en 19 L med grus som går 5-7 CM opp?
Hei
Disse trives godt i grusen ja, som Frank sier. De formerer seg ganske kjapt, så viss du starter med rundt 10stk. i 19L. så går det vell bra.
Det er jo bare å plukke ut noen når du syns det blir formange
RER
Disse trives godt i grusen ja, som Frank sier. De formerer seg ganske kjapt, så viss du starter med rundt 10stk. i 19L. så går det vell bra. Det er jo bare å plukke ut noen når du syns det blir formange :)

*Host*
Anbefaler du å begynne med ti stykker i en 19 liter?
Det blir veldig fort veldig maaaange....
Jeg startet med to stykker i min 54 liter i april/mai, nå er det vel rundt 100 stykker oppi der :o)
Vil ikke anbefale å putte oppi for mange på en gang.

I det karet jeg har grus har de formert seg fortere enn i karene det bare er fin sand, grunnen vet jeg ikke.....
10 el 2, det er vel ikke mange ukene i forskjell før de er like mange uansett.
Er jo litt kjipt hvis begge to skulle dø feks...
2-->20-->200-->2000
10-->100-->1000-->10000

Do the math
Er vel en smule utealistisk at det skal være næringstimgang nok til stort mer enn 50-100 sandsnegler uansett hvordan en snur og vender på sanda, i ett så lite kar.
Det å starte med 10 vil derfor være helt uproblematisk
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap