Bladene faller fra hverandre

Det ser ut som plantene mine er iferd å dø. Har ikke tilsatt noe plantenæring etter da jeg kjøpte akvarie. Har dere noe tips? Må jeg tilsette plantenæring? Noe tips på hvilken produkt som er bra?
Du burde nok tilsette litt plantenæring ja..
Men hvor mye planter har du, og hvor mye fisk?
Det høres jo ut som om plantene ikke får nok næring.
Åssen ser rotsystemet på plantene ut? Er det dårlig? Er det bra??
vi har 4 planter og 13 fisk, altså 2 maller og 8 guppier, 1 gullfisk og 2 molly, rot ser bra ut. det er bare en planter som holder på å falle fra hverandre. hva slags plantenæring er det bra å gi plantene?
Her finnes det jo utrolig mye, jeg personlig har ikke prøvd ut alt for mange produkter, men jeg ville nok anbefalt deg og ta en tipp på noen nettbutikker eller liknende...
Du kan bruke gjødselkuler fra JBL, disse stikker man ned i grusen ved planten, veldig bra, noe sverdplanter ol setter stor pris på.

Siden ikke alle planter tar opp næring fra bunnlaget, ville jeg også valgt flytende. Her er det mye på markedet, men jeg bruker i tillegg til gjødselkuler Credo Total akvariegjødning.

Jeg har da et luksusproblem, med at de plantene jeg har trives for godt hos meg og må klippes ned hver 10 dag, noen vokser fortere enn andre, så jeg sparer opp litt, så slipper jeg å stå med huet oppi karet hele tiden.

Man kan også tilsette jern, som er flytende, som også har en god effekt på plantene.
Hvilken plante er det snakk om? Noen har større behov for næring enn andre, og det er derfor en smule vanskelig å sitte her å si at det er det ene eller det andre som er grunnen til at den forfaller.

Vanlige grunner er:
-Mangel på ett eller flere elementer av micro og macronæring.
-Mangel på Co2.
-For lite\ feil lys i karet
-Feil bunnlag.
-Feilplanting, der røttene ikke er plassert riktig.
-Fisk\ snegler som beiter planten så hardt at den ødelegges.
Det er snakk om Hygrophila polysperma som faller fra hverandre. Og jeg har ikke tatt de ut fra den sorte potte som planter følger med. skal jeg ta planter ut av potte og plante de i akvariet? eller bare ha de oppi potte og grave den inn i grusen?
Ja, du skal ta planten ut av potta.
Du skal også ta av det "bomulls"laget rundt, og dette røttene ned i bunnsubstratet.
takk, da får jeg bare gjøre det og se hvordan det går. Skal jeg også satse på plantenæring, eller vente og se?
Plantenæring må du nok ha ja=) Men vet ikke om du burde vente til karet er innkjørt? Vet ikke noe om dette, desverre.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap