Juwels nye high-lite lyssystem..noen som har sett?

På Juwel sine nettsider så står det at fra sommeren 2007 så vil alle juwel kar merket Rio, Lido, Vision og Trigon være utstyrt med det nye High-lite lys system, som er T5 teknologi! Men jeg har ikke sett disse i noen butikker her,er de ikke kommet hit enda? Tenkte på å kjøpe ett nytt juwel kar og modifisere selv hva filter o.l angår men vil jo gjerne ha det nye lyssystemet hvis det er å oppdrive. Noen som har sett disse?
Hører stadig om folk som har kjøpt kar med dette nye systemet. Det er vel butikkene på dine trakter som er treige med å ta inn nye varer, eller har vært for ivrige med å bestille tidligere :p

Vær obs på at du til evig tid vil være avhengi av å kjøpe rør fra Juwel med dette systemet. De har laget rør med spesiallengder hele veien, og det er såvidt jeg vet, ingen som har tatt seg bryet med å etterligne Juwels sære størrelser...
Jeg har et kar med det nye High-Lite systemet, og som Frank sier så er det altså bare Juwel sine egen produserte T-5 rør som passer i de.. Men lysutbytte er utrolig bra i forhold til T-8 varianten (som jeg og har.. )
Her jeg bor har de bare kar med den nye toppen (gjøvik), jeg hadde nok heller kjøpt T-8 varianten hvis det hadde vært enkelt tilgjengelig.
Men jeg er heller ikke alt for opptatt av av mye lys i karet. Og de rørene som følger med er jo et daylight og et nature. Jeg liker best rør med lavere fargetemperatur men er da låst til Juwel sine rør..
Mvh Asle
Akkurat! Men da er det jo litt sært med tanke på juwel egentlig. Har også sett på Eheim mp classic 100 også, der er det med ett lite eheim filter, men karn på butikken jeg snakka med sa at han kunne utelukke det filteret og at jeg heller kunne få fisk for verdien av det, hvis jeg ville. Og det høres ut som en god deal. Så slipper jeg å rive ut ett innvendig filter hvertfall. Synes at Eheim sitt kar er like så fint som juwels, og de har kanskje litt mere standar størrelse på lysrør? skal sjekke ut alt før jeg bestemmer meg.
Syns de høres ganske snasne ut jeg da:P Original lysrørene som fulgte med rio 240 syns jeg var elendige.. SÅ jeg byttet til phillips aquarelle.. Ekstrem forbedring. Men hvis t5'ene til Juwel ikke har en alt for gæren pris så tror jeg vil ha de
Har ikke hørt noe pris på Juwel sine rør enda.. Men jeg skal sjekke i løpet av uka.. ser nesten ut som et malawi kar med de orginale rørene syntes jeg da.. Men jeg er ikke så glad i daylight rør.. Blir jo smak og behag dette..
Nye t5
Jeg kjøpte en 240l juwel for ett år siden og fikk for ett par måneder siden problemer med armaturet. Snakka med butikken jeg kjøpte det, og de sa jeg kunne komme å bytte. Bytta da til T5, og måtte legge ca 250,- imellom, kjøpte da ett nature og et daylight rør, samt nye reflektorer.

Jeg betalte 228,- pr lysrør og armaturet koster 928,- reflektorer 144,-

Må si lyset er bra, men etter at jeg kjørte ett 40w lifeglo og et 40w powerglo, syntes jeg ikke at 2x54w ble så mye "lysere". Kanskje dette kun kommer av lysrørene. Ellers mente innehaveren at andre levrandører vil komme med lysrør i denne størrelsen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap