Eplesnegler og kalsium

Nå har jeg lest og lest, men jeg er redd jeg trenger å få det inn med teskje..
Vil det å heve Ph gi eplesneglene mine kalsium?
Nesten grønn
Nå har jeg lest og lest, men jeg er redd jeg trenger å få det inn med teskje.. Vil det å heve Ph gi eplesneglene mine kalsium?
Ikke nødvendigvis
Kommer jo helt ann på hva du bruker for å øke Ph.

Det er mest på Gh-fronten at en henter kalsium, i form av enten kalsiumsulfat, eller kalsiumklorid.
For å unngå forvitring av skallene, sørger en også for at Ph er over 7.
Anbefaler minimum Gh på 6, og Ph på 7 til disse krabatene.
En jeg kjenneer har puttet oppi eggeskall, hjelper det?
Bettina
En jeg kjenneer har puttet oppi eggeskall, hjelper det?
Eggeskall er kalsiumkarbonat, og vil derfor være en liten kilde til både økning i Gh og Kh. Så ja, dette kan hjelpe. Men vakkert, det skal du være god til å overtale meg for å få meg til å gå med på :p
Nå har ikke jeg noe annet en sandsnegler, eplesneglen ble solgt for en god stund siden, men tror om jeg skulle brukt denne metoden med eggeskall, ville jeg nok gjemt det litt rundt i karet.......

Nei, vakkert er det absolutt ikke...
Gips
Har gips kjøpt på apoteket stående. "Gips til hobbybruk" fra Apotekproduksjon as. Noen som vet om denne er brukanes?
Nesten grønn
Har gips kjøpt på apoteket stående. "Gips til hobbybruk" fra Apotekproduksjon as. Noen som vet om denne er brukanes?

Så lenge den ikke er syntetisk så kan den brukes. Leste en tråd i går om en som hadde undersøkt om apotekgipsen kunne brukes, og det kunne den. Så sant det ikke finnes mange sorter der da, ring apoteket å hør med dem om den er syntetisk for sikkerhets skyld.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap