Gruppelek med Glødelysdanio, Venusfisk og Galaxyrasbora...?

Jeg har et lekskar som rommer 30 liter. Bunnsubstratet er storkornet grus, som er riktig for eggspredere. Pumpa er en Maxijet med svamp.
Spørsmålet er om det kan fungere å sette tre forskjellige sorter stimfisk til lek samtidig? Noen som har prøvd dette? Skal ikke prøve å krysse dem, altså... Vil bare forsøke å se om jeg kan spare tid og plass....
Hmm bra spørsmål det der. Jeg tror det skal kunne gå ann men er litt usikker på om plassen er stor nok. Og jeg ville brukt en del javamose.

Kommer til å forsøke noe lignende selv snart med følgende arter:
-Galaxy rasbora
-Dverg venusfisk
-Dario dario
-Klovnekilli
-Neon tetra
-Weitzmans rovtetra

Samt svarte og røde krystall reker (de kan få bli den fargen de vil :P)

Dette vil skje i Jebo salongbord akvarium på 185 liter så det er en del plass i det karet. Men foreløpig går det bare neon tetra og galaxy rasbora der, noen av de andre fiskene er bestillt og venter spent på om butikken klarer å få de inn

Teoretisk sett mener jeg dette skal være mulig men regner med det vil gå sport i å spise opp både egne og andres yngel. Derfor satser jeg selv på masse javamose for at de skal kunne vokse opp

Så om jeg var deg ville jeg forsøkt,og om du har mulighet til å fjerne den voksne fisken etter lek så ville jeg hvertfall tro at det lar seg gjøre.
Fredrik84
Så om jeg var deg ville jeg forsøkt,og om du har mulighet til å fjerne den voksne fisken etter lek så ville jeg hvertfall tro at det lar seg gjøre.

Det er nettopp det et lekskar er til

Jeg har allerede et kull med venusfisk, så de er enkle, det vet jeg.
Det jeg lurte på, er om det er vanskelig å få til at de leker samtidig. I samme karet. Hvis jeg klarer det, så kan forhåpentligvis yngelen også gå sammen i dette karet, uten at de spiser hverandre. Jeg har en mosedott som bruker et volum på ca 5 liter (ekspandert), så jeg går ut fra at det vil holde. Tror jeg prøver, jeg, så får jeg ærfare selv, om det funker.
Aha, er vant til å la voksenfisken gå i samme karet og er nettopp kommet hjem fra skolen så hodet er litt i hvilemodus akurat nå :p

Håper du sier ifra om det gikk bra da så vi andre kan få høre

Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap