Coryegg

Lurer på om Corydoras egg blir orange og mørkere og mørkere før de klekker eller om det rett og slett er egg det ikke blir noe av...?? Hmm!!
eggene blir mørkere og mørkere om de er befruktet. Ubefrukede egg blir kritthvite temmelig fort, og bør fjernes før de mugner
Oppdaget at mine sterbai hadde lagt egg, men litt sent, derfor fikk jeg samlet ca 10 egg. Disse var blanke, men har blitt mørkere og mørkere. Ble lagt på mandag. Nå ser de nesten brune ut, men ikke noe mugg å se. De er fryktelig små, har da en feeling at cory bebiser er mindre enn guppy yngel.

Men jeg har hele tiden trodd og tenkt at det ikke blir noe ut av disse eggene, men jeg får vente å se da...

Har aldri hatt slike egg før......
Det høres ut som om du får sterbai-småttiser, ja. Befruktede egg blir mørkere. Hvis de ble lagt på mandag, er det veldig nære klekking! Lykke til!
Så kult, har egentlig vært en skikkelig opptur denne uken da 4 forskjellige arter har lagt egg, men ser ut til at det er cory eggene som har klart seg. De andre er grønn dvergacara, nanochromis, apisto piauiensis. Disse 3 har lagt egg i hule, første gang med egglegging for alle parene, men hos alle mugnet eggene.... er vel kanskje en treningssak for nye foreldre. Håper det går bedre etterhvert, men håper det blir noe av cory da.... kommer til å titte til de hele tiden nå....
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap