Flekket pansermaller, velter.

Noen av mine flekkete pansermaller svømmer helt fint, men så skal de stoppe og "legge" seg ned på sanden, men da velter de nesten. Noen av fiskene som gjorde dette døde. Er det noen som vet hva som kan være galt. Jeg har 7,2 i Ph så det kan være det som er feilen.
Hehehe, unnskyld at jeg flirer, men fikk bare et bilde i hodet av en haug med coryer som svømmer bortover for så å velte overenede.

Siden de tydeligvis ikke har helt kontroll virker det som om de er svekket på en eller annen slags måte. Hvordan er det når de svømmer? Noen problemer da eller er det kun når de stopper?

Hvilke andre vannverdier er det i karet? pH på 7,2 skulle være akkurat passe, så det burde ikke være problemet. Hvor stort er karet? Filtrering? Hvilke andre fisker har du sammen med dem?
Sorry for få opplysninger! Nitrit nivået er under tre, karet er på 300liter, har scalarer og to ancistruser, pumpen er en am-top den største varianten 1200liter i timen er kapasiteten. Nitrat nivået har jeg ikke sjekket, men det har godt med planter som vokser kjempe bra så de skulle vel klare den biffen. Temperaturen har vært litt variert i det siste pga. at kolben min ble ødelagt, har en der nå, men den er for liten.

Skjønner godt du flirer, det er litt komisk å se på.
bjørn 300l
Nitrit nivået er under tre

Om det faktisk er 3, og ikke 0,3 du mener, forstår jeg godt at fiskene ligger å dupper i halvkoma
Ja selvfølgelig. Takk for rettelsen! nitritten er under 0,3
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap