Korkbakgrunn i 52l

Hei jeg har kjøpt inn litt korkbark og planen er at jeg skaal lage en bakgrunn.
Og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det, jeg tenkte å ha pumpen og varmekolben bak bakgrunnen. Skal jeg lime korkbarken på en pappplate, ingenting, eller direkte på glasset men bygge ut der pumpen skal være?
Noen tips og linker til hva jeg kan gjøre? Takker for svar
Her er bilder og mål:

52l: 60l*25b*35h

Bilde1: Bark med mål
Bilde2: Tykkelsen på barken, formen

Oioioi, barken er visst litt for liten tror jeg:S Men det skal nok gå bra
Inaktiv bruker
jeg har gjort det i en 85 liter,limt med akvariesilikon rett på glass
stiligere bakgrunn får du ikke for så lite penger!
litt flyte planter,og stengler fra andre -og du har en naturtro bakgrunn
med vekster!
pumpe hos meg ,skjulte jeg med en sverdplante
lykke til
Ja skjule pumpe bak sverdplante går jo, men den blir jo ikke helt skjult...
Ingen andre som har korkbakgrunn? Det må det jo være! Jeg vil gjerne ha bilder og hvordan dere gjorde det "steg for steg", og når vi er inne på bilder så vil jeg gjerne se bilder av din bakgrunn molle
Sjekk dette karet. Masse fine bilder. Her er en tråd om hjemmelagede bakgrunner, bruker du søkefunksjonen finner du mange flere.
Inaktiv bruker
har desverre ikke kamera for tiden!
og elendig mob kamera
Judosola
Sjekk [URLBLOCK1]. Masse fine bilder. :) [URLBLOCK2] er en tråd om hjemmelagede bakgrunner, bruker du søkefunksjonen finner du mange flere.


Jeg fant ikke noe særlig ved søk av "korkbakgrunn", men jeg er jo egentlig ikke noe god til å lete, eller?
Prøv å søk kun på "bakgrunn", og ta deg en titt på dette underforumet.
I fremtiden vil jeg legge ut mine planer og gjennomføringen av dette prosjektet i min personlige akvarietråd.

Tips og triks tas gjerne i mot!
Ingen som har noen kommentarer eller tips?

Kom igjen da!

Hvordan kan jeg lage en hjemmelagd innsugsrist?
Jeg har akkurat laget det samme. Jeg høvlet barken flat, og limte den til en isoporplate. Se i denne tråden. På den måten jeg gjorde det får jeg skjult alt av tekniske innretninger, men mister jo også en del av plassen i et allerede lite kar.
Skal legge ut noen bilder på profilen min, men har ikke kommet så langt enda. Sjekk profilen min i kveld så få vi se om jeg har fått ut fingeren
Tror jeg skal skjære ut en isoporplate og lime barken på, sånn som du har gort, men med en litt annen form.

Noe lignende som på bildet:
Det ble jo fint Min isoporplate ble nesten mislykket pga en sprekk, men den skal jeg nok fikse

Forresten, la du korken i bløt en stund?
Jeg har kjøpt kork for tre uker siden og skal innrede en 54-liter om ca. en uke. Skal skrive om dette i min kommende personelige akvarietråd. Har planene klare og gleder meg skikkelig :P
Hvis du ser i min personlige tråd, så står det hvordan jeg lagde isoporplaten til å ha korken på.
Mufcy
Forresten, la du korken i bløt en stund?


Nei Hvorfor skulle jeg det???
For å få vekk rusk og rask?
Trodde du mente før jeg limte det på isoporen.

Etter å ha limt det sammen skylte jeg det godt under dusjen Jeg så ikke noe poeng i å skylledet før det, for før montering ble det MYE tilpasning og skjæring/saging i barken.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap