Buddy på Harebakken i Arendal

Kommer akkurat hjem fra en hyggelig tur til Buddy på Harebakken. Begynte handelen med å være sta på at det de selger som Julii er trilineatus, noe innehaver ikke torde være så sikker på, men sta som jeg er, så sto jeg på mitt Mener med 99% sikkerhet at jeg har rett, men skal gi den ene prosenten altså, slik at jeg har ryggen litt fri dersom jeg skulle ha feil :p Nei da. trilineatuser er de, de tydelige tre stripene som dannes på fiskenes side er et ganske så avslørende "bevis" for det.

Men så over til resten av handelen.
Jeg er jo ikke akkurat den som hiver meg over alt av for i butikkene, jeg er fornøyd med det jeg har i hyllene hjemme, men nå så jeg en boks der det sto; Astra Tropical tablets. Kompett for for bunnfisker som , coryer, ål og botiar. Jeg ba om å få se på boksen, ble ikke helt overbevist, men da tar innehaveren boksen fra meg og hiver den oppi en pose med beskjed om at denne får jeg, slik at jeg kan prøve den selv :nikke: Dette var en boks med for til 130 kroner, så det hadde jeg aldri forventet! Har akkurat hevet en tablett oppi alle karene mine, og coryene gikk amok! har aldri sett på maken til aktivitet, så dette er bare å anbefale altså.
Jeg fikk kjøpt en testkoffert for vannverdier fra Sera, har bare hatt Tetra tester til nå, så det skal bli spennende å se om jeg kan velge en av dem som favoritt. Sera settet ser i alle fall veldig flott ut
Arne kom inn på at han skal begynne med saltvann, og da forsvant plutselig innehaveren inn på bakrommet og kom ut med en tykk, stor bok om både fersk- og saltvann og den skulle vi låne med oss synes han:eek: Snakk om service da. Dette var kjempe positivt altså, og vi var jo bare så fornøyde da vi tok posene våre og kjørte hjemover. Måtte le litt av Arnes handel- Han skulle bare ha en ting til saltvannet sitt, en liten enkel test for å teste magnesium..... ja da, velkommen til en hobby med stive priser sier jeg. Den lille testen kostet nesten like mye som hele settet med tester som jeg kjøpte

Denne turen var alt i alt en hyggelig opplevelse, og selv om jeg har vært litt lunken på ei av de som jobber der til vanlig, så må jeg si at når eier, og de unge jentene som jobber der er på jobb, ja da er dette et sted vi gjerne stikker innom.

Ps, de har de flotte Corydoras rabautiene inne nå. STORE!
Gry
Jeg ba om å få se på boksen, ble ikke helt overbevist, men da tar innehaveren boksen fra meg og hiver den oppi en pose med beskjed om at denne får jeg, slik at jeg kan prøve den selv. Dette var en boks med for til 130 kroner, så det hadde jeg aldri forventet! Har akkurat hevet en tablett oppi alle karene mine, og coryene gikk amok! har aldri sett på maken til aktivitet, så dette er bare å anbefale altså.

Ja, han er god til å gi bort ting!:p Det er jo nesten ikke noe vits i å vise medlemskortet for 10%... Jeg har sjøl fått en del ting av han, eller rabatt uten videre:p

Gry
Denne turen var alt i alt en hyggelig opplevelse, og selv om jeg har vært litt lunken på ei av de som jobber der til vanlig, så må jeg si at når eier, og de unge jentene som jobber der er på jobb, ja da er dette et sted vi gjerne stikker innom. Ps, de har de flotte Corydoras rabautiene inne nå. STORE!

Er alltid hyggelig der;~) Flere fine Coryer og!
Inaktiv bruker
Ja, Buddy er en god butikk med god service mener jeg, det er jo en typisk sentrums butikk, så den er ikke stor og man forventer ikke ett greit utvalg av fisk egentlig, men jeg må si jeg syns det er ett bra utvalg! der er litt av hver, fine rene akvarier og friske fisk, og ser han at fiskene ser litt slappe ut i ett kar setter han de i karantene i stede for og selge de og håper på at det går greit.

Jeg kjøpte noen sommerfugl ciklider der en gang, og to dager etter lå alle og fløyt, jeg tenkte ikke og gå for og klage og mase, men tenkte og nevne det for han, men før jeg rakk og sette beinet innafor så hørte jeg " De daua dine å ja!" så da fikk jeg med meg litt andre ting i stede for, og neste gang han fikk sommerfugler inn fikk jeg noen av dem åsså, noe man ikke forventer.

Man får seg alltid en hyggelig prat men innehaver uansett om det er om fisk eller noe helt verdagslig, så jeg stikker ofte innom bare for og kikke og får og få en hyggelig prat.

Han er også flink til og sponse klubber innenfor dyrelivet, noe vi merket når vi spurte om premier til treffet i Januar i Risør.

Syns åsså det er fine priser på fisk og utstyr der

Noe har man jo alltid og utsette på en butikk, så noe kritikk må jeg jo nesten skrive:

For lite akvarie relaterte bøker
Litt stive priser på coryer (noen typer hvertfall)

Det er det eneste jeg føler jeg kan skrive som er negativt.

Alt i alt er dette en kjempe butikk
Tilfeldig bekjentskap
© Bjørn Ingar Reistad
Reklame for plussmedlemskap