Var skikkelig skikkelig skikkelig nervøs her.
Kjøpte i dag, lørdag 27.10.07 et par med Sadel ciklider, nei jeg kjøpte jo ikke men typen kjøpte til meg fikk en godt stjerne i boka der!
Det som skjer er at jeg putter de i et akvarium på litt over 200 liter, er innkjørt noen dager, men filtrene er fra et akvarium som har gått i mange måneder. Brukte godt med filtre for at jeg skulle ha til et nytt akvarium :P Må jo ha alt klart til lommeboka mestrer ønskene
Testet dette akvariumet med de siste dråpetestene mine og alt var i skjønneste orden. Har selvfølgelig gått en liten gjeng med corydoraser der da, for det må man jo ha.
Etter tilvenning kommer de seg ut av posen og alt virker vel og bra. Sadlene svømmer rundt og er kule og fine, spiser tilogmed en haug med sandsnegler som de fandt nedi grusen. Spesielt hannen syntes dette var festlig og kjempe godt.
Så brått er det slutt. De blir bleike og alle finner er inntil kroppen, akkurat som en skuffa hund peller halen sin under buken liksom. De svømmer nå litt rundt fortsatt, men etter noen minutter ligger de en liten cm fra bunnen, ved noen planter. Litt mellom bakveggen og plantene, som igjen er bak en rot. Her ligger de evig lenge. Så jeg blir så nervøs og maktesløs.
Corydorasene har det som plommen i egget, men det har de jo liksom alltid. Virker det som iaf. De fiser rundt på bunnen og gjør sitt uten å bry seg så mye om verden ellers.
Er det noen som vet hva som skjer? Disse sadlene oppfører seg liksom ikke som andre fisk etter et tankbytte/innkjøp. Jeg brukte lang tid på å venne de til vannet mitt. Først ventet eg til temp målerne viste det samme i akvariet, som i posen, og så putta jeg litt og litt vann fra tanken inn i posen.
Hjelp hjelp hjelp!