Er dette bra?

Har no fått alle dei fiskane eg skal ha. 54l akvarie.
4 stk. Platy
5 stk. Guppy
3 stk. Ancistrus
4 stk. Pansermalle

Er dette passelig? vil ikkje overbefolke.
Har gjort reint heile akvarie og grusen for vatnet var så grått. Og igår hadde eg dei nyaste oppi, pluss dei andre eg kjøpte litt før. Brukte opp igjen 1 bøtte av vatnet eg hadde før reinhaldet, og filteret er innkjørt fra før. Ser ut til at dei trives. Har og kjøpt dråpetest. Den var fin.
En god start Om et par mnd har du yngel også
Yngel.????????

Yngel. Er ikkje innteresert i yngel.
Skal ikkje ha fleire fiska. Har 1 hann Guppy og 1 hann Platy. resten hoer.
Dei andre veit eg ikkje ka er.
Alle er små, sikkert ikkje utvokst enno. Men yngel, aldri.
Har du en av hvert kjønn er du garantert yngel. Du kan tilogmed få yngel hvis du bare har hunner, og de hunnene har gått sammen med hanner tidligere. Så vil du ikke ha yngel vil jeg anbefale deg å kvitte deg med hunnene. Har hannene allerede befruktet hunnene kan de lagre spermen i flere måneder og få flere kull av dette.
Platy og Guppy er levendefødere, så du blir å få yngel så lenge du har hunnene. Og jeg anbefaler at du ikke bare har hanner, for de kranger.. Så da burde du gi Guppyene og Platyene tilbake til butikken, hvis du ikke vil ha yngel.
donna
Yngel. Er ikkje innteresert i yngel. Skal ikkje ha fleire fiska. Har 1 hann Guppy og 1 hann Platy. resten hoer. Dei andre veit eg ikkje ka er. Alle er små, sikkert ikkje utvokst enno. Men yngel, aldri.

hehe - om du ikke har sterilisert "ho'ene", blir det yngel
Men!

I værste fall det blir yngel, da blir dei vel til mat fra andre fisk.??
Har ikkje flyteplanter, men skal kanskje ha de. Har noken gøymeplassa,men yngel av so små fisk er vel litt drygt. Trur ikkje fiskane er vaksne enno. Dei er iallefall små. Såg forresten den siste Guppy hoa var så mykje tjukkare i magen. Herre gud, håpe ho ikkje er gravid.
haha - det vet du innen 5 uker
Om du absolutt ikke vil ha yngel er levendefødende det verste du kan ha i karet ditt. Gjør du ingenting når de får unger blir nok de fleste mat, men noen kan også overleve blant planter o.l.
Det er den morsomste holdningen jeg noen gang har hørt ! HAHA :P jeg vil ikke ha yngel?? det er jo bare SÅÅ gøy
Med de fiskene i det karet - går det ba med yngelet - de sterkeste og friske overlever.
Meg igjen.

Har forresten et 28l som heile tida eg klar til fisk. i tilfelle noke skjer med 54l,en. Da kan eg vel ha yngelen der da, vis eg ser dei.? For der har eg planter og pumpa går i ett. Tenkte egentlig på Eplesnegler i det da , men er ikkje sikker ka som kan passe i et så lite akvarie.
Guppy kan du lett sette over dit - men neppe nødvendig. Det er værre og unødig å få tak i platy'e - har de steiner i bunnen - klarer de seg.
Men

Men er antallet fisk eg har no passe?? Vil ikkje fylle opp med fisk så det ikkje blir plass til vatnet heller.
Synes det ser passe ut, i alle fall er det mye færre fisk enn det vanligvis pleier å stappes i 54-litere. Det blir litt mye med tre voksne ancistrus, men innen det skjer regner jeg med at du har blitt bitt av litersyken og skaffet deg flere og større kar. Pansermallene kan gjerne være flere.

PS: Er det grus eller sand du har? Pansermallene krever at du har sandbunn så de ikke skader bartene sine.
Grus

Har grus, en litt grovere og blanda med noe finere.
Det er vel vanskelig å forandre på det no, og sand støver vel endel og.?
El. kanskje det går å strø et lag over botnen?? Søren og hadde eg berre vist dette før. Lurer og på kva eg skal ha i den 28l,ren?
Men har på litt sikt planer om å kjøpe et på 100 - 110l har god plass til det.
Skal prøve å ordne det til jul.
Hjelper ikke å srpe fin sand over grus - den fine sanda blir borte mellom grusen - det er ingen problem og bytte.

Fin sand staøver ikke vesentlig - bruker sandblåsersand fra Biltema - den er veldig fin og jeg har ingene problemer med støv. Denne er også veldig rimelig (kr. 50,- for 20 kg) Det er viktig å velge den som er uten "metaller" - ren sand altså!
Pansermaller er stimfisk og bør helst være minst 5.
donna
Herre gud, håpe ho ikkje er gravid.

Slapp av, det er ikke tenåringsvenninnen din vi snakker om
Guppyer får yngel, platy også, nesten uansett hva man gjør. Men ikke foreta deg noe for å redde dem, så vil de fleste sannsynligvis bli spist.
yngel.

Kanskje det kan bli artig med yngel likevel. 3

av Guppy hoene har en sånn svart flekk bak. Kanskje dei er gravid?
Og den eine Platyen er så utrulig stor i magen? Barn på veg????

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap