trenger litt tips å råd når jeg skal/holder på å sette opp en juwel 240ltr

Hei jeg holder på å sette opp en juwel 240ltr, men denne gangen hadde jeg tenkt å bruke litt tid.. kjøpte akvaruimet for en stund siden, så fant ve en innvendig bakgrunn noen uker etterpå å en fin rot neste uke.. men føler liksom en mangler endel ennå.. har kjøp noe mose som jeg tenke å feste på den store roten på sett å vis.. planene for fisk er enten afrikanske ciklider men ikke tangalawi.. eller søramerikansk så forslag gor fisk hadde også blitt satt pris på.. Har ikke den innvendige filterboksen til juwelen så jeg har kjøpt med en amtop for akvarier optil 550ltr som jeg tenkte å prøve å skjule mesteparten med noen høye plater så de ikke synes så godt.. tenkte å ha varmekolben bak bakgrunnen men burde jeg ha en sirkulasjonpumpe bak der også da?? trenger vel ikke være så kraftig men ellers blir det vel veldig stille vann bak- bakgrunnen??.. også er det midten på akvariet, der er det veldig tomt.. noen som har forslag til hva jeg kan ha der?? gjerne noen fine stener eller noe, elsker røtter men det begynner vel kansje å bli litt nok med røtter nå eller?? å hav med neon huler?? kokos?? blir dette pent med mose over kokosnøttene?? forslag til planter, fisk ja alt taes imot med stor glede å en hjertelig tusen takk 8-)
Ville nok jobbet litt med steiner ol. i karet. Prøve å dele av karet slik at det er lettere for fiskene å skape teritorier - samt lettere å holde flere fisker sammen. Blir de stort og åpent - er det vansklig å få karet til å gå med flere teritorielle fisker.

Liker utgangspunktene i disse idéene.
Så morr å følge med på hva som skjer. Driver å setter opp en 540 l selv og har brukt ca 1 mnd allerede.

Jeg har jo falt for malawi da så disse fiskene kan jeg virkelig annbefale deg. Flotte farger og mye personlighet. Og jeg mener som så mange andre at det er det nærmeste man kommer saltvann i ferskvann.

Steiner til akvariet kan du plukke i naturen eller så er det mye flott lavastein å få kjøpt.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap