Klumper på Blackmolly

Blackmolly med små hvite klumper (rundinger) mest rundt øyne og i gattåpning. Ser ut til å spre seg litt ut over fisken! Har sjekket sykdomsartikler men vet ikke helt hva det er . Vil IKKE ha smitte på alle fiskene, må den avlives? Beklager, kameraet mitt er ikke bra nok til å få et nært bilde.

Takk for svar.
Nei Det ser jeg forskjell på nå
Kan du ta bilder av fisken?
Jeg sa at the top at jeg dessverre ikke har et bra nok kamera til at det zoomer nok inn, jeg kan bare vise deg en svart prikk. Men jeg kan godt vise deg den hehe. Give me a sec
Hehe, ok. Du får håpe Frank eller noe lignende står opp snart.
Her e d, d skinne litt kvidt på d eina øye hvis d hjelpe?
Ingen andre som kan tenke seg hva dette er? Den ser ikke bra ut, heller mot å avlive den, men den svømmer foreløpelig normalt....
Hei, se om du finner noe som ligner her :
Du får håpe Frank eller noe lignende står opp snart.

Hehe. La akkurat merke til den morsomme setningen. Frank eller noe lignende? Hehe. Jeg kan ikke si for sikkert men tror at Frank er et menneske, ikke en ting. Haha! (En språkoversetter koser seg kostelig over gramatikken.) Med andre ord, takk for en liten oppmuntring oppi fiskeulykka idag!
Ha ha ha!

Nå er den medisinert for hvitprikk selv om det ikke ligner på hvitprikk, men det var det som lignet i det registeret jeg fikk av deg Taho (Takk Kanskje hvitprikk ser mer klumpete ut på blackmolly, men det er underlig at det er mest rundt øyner og gattåpning. Vel vel, jeg prøver ihvertfall!
Dønn umulig å se hva det er av bildet, og heller ikke beskrivelsen får det til å ringe noen bjeller her.

Eneste som kan høres sannsynlig ut, er en spesiell form for parasitter, som lager slike hvite klumper når de går i dvale på fisken.
Dette er ytterst skjelden, og siden parasitten ligger i dvale, er den steike vanskelig å bli kvitt.

Det kan også være sopp, men det er rart at denne sprer seg dersom ikke fisken har ett ekstremt svekket slimlag.

Min sterkeste anbefaling er gode bilder. Lån kamera eller få noen til å skyte bilder som duger
Tilfeldig bekjentskap
© JAG
Reklame for plussmedlemskap