Galaxy Rasbora (nykjøpte) med store stykker av halefinnen borte?
Jeg fikk en ny ladning (10 stk) Galaxy Rasbora for tre dager siden.
De er små, men ser stort sett ut til å være ok.
Imidlertid ser jeg på noen av dem at de mangler store deler av halefinnen! Det ser nesten ut som om noen har tatt et jafs, og så store jafser at det må være noen større enn Galaxyene selv. (Hos meg går de sammen med noen guppyyngel som er mikroskopiske, og to eplesnelger... Ingen som kommer inn under kategorien mistenkte).
Jeg la først merke til dette etter en dag, men det kan godt ha vært sånn da jeg fikk dem. Lot de ha litt ro og fred og lite lys den første kvelden.
Noen som har erfaring med dette?
Det er én som er veldig tynn, nesten "innhul" i magen. Ellers så ser de friske ut, og alle spiser bra (De har fått avskallede atremiaegg og én ladning nyklekt atremia, det ser også ut til at de spiser finknust flakfor).
En ting til: Javamosen min er heller skral foreløpig. Det står at man kan ha en "ullmopp" som erstatning. Javel... Hva er dét for noe?
Kan jeg hekle en av Rauma finullgarn? Har noen oppskrift?
De er små, men ser stort sett ut til å være ok.
Imidlertid ser jeg på noen av dem at de mangler store deler av halefinnen! Det ser nesten ut som om noen har tatt et jafs, og så store jafser at det må være noen større enn Galaxyene selv. (Hos meg går de sammen med noen guppyyngel som er mikroskopiske, og to eplesnelger... Ingen som kommer inn under kategorien mistenkte).
Jeg la først merke til dette etter en dag, men det kan godt ha vært sånn da jeg fikk dem. Lot de ha litt ro og fred og lite lys den første kvelden.
Noen som har erfaring med dette?
Det er én som er veldig tynn, nesten "innhul" i magen. Ellers så ser de friske ut, og alle spiser bra (De har fått avskallede atremiaegg og én ladning nyklekt atremia, det ser også ut til at de spiser finknust flakfor).
En ting til: Javamosen min er heller skral foreløpig. Det står at man kan ha en "ullmopp" som erstatning. Javel... Hva er dét for noe?
Kan jeg hekle en av Rauma finullgarn? Har noen oppskrift?
Postet 28.10.07 kl 17:00
Postet 28.10.07 kl 17:05
Postet 28.10.07 kl 17:29
Dere damer kan vell å lage dusk...
Men jeg tror mange menn har glemt det man lærte i forming på skolen:0)
Så her er oppskriften;0)
Men jeg tror mange menn har glemt det man lærte i forming på skolen:0)
Så her er oppskriften;0)
Postet 28.10.07 kl 17:45
Postet 28.10.07 kl 17:51
Gulli[QUOTE=Aggi] Hvorfor ikke ull, forresten? Det holder seg jo varmt, selv om det er vått! ;)
Når dusken blir våt (kremt), så tror jeg ikke ulla egner seg i lengden, men hvem vet? .
Ull er jo organisk, og vil vel råtne, men hvor lang tid det tar før en ulldusk råtner, det aner jeg ikke... Vil vel ikke ha nitritt i dusken, vel...
Postet 28.10.07 kl 17:52
Postet 28.10.07 kl 17:59
Endret: 28.10.07 kl 18:00
Postet 28.10.07 kl 18:28
Endret: 28.10.07 kl 18:28
Postet 28.10.07 kl 18:29