Innvendig pumpe med uv lys

Er det noen som har erfaring med denne pumpen
Har veldig lyst til og prøve denne...
Jeg har testet den, bare den som heter 500!
Og for meg hadde den absolutt ingen funksjon, stått i 1 uke nå. og karet ser like jævlig ut, kunne forsåvidt så langt bare kastet penga på sjøen!
Det var synd att den ikke har noe effekt...
Sliter noe med enormt med grått kar.
Har du samme problem ricky75?
Må vel investere i skikkelig uv anlegg da..!!
Hvor mye effekt bør jeg ha på 380l da?
Jeg har samme problem ja!! til de grader! Har nå mørkelagt det, så jeg får se hvordan det ser ut om 5 dager.
Også vurderer jeg å kjøpe noe uv lys av noe slag, men vet ikke hva enda.
Du kan låne et UV filter av meg i 5 dager Ricky - da får du prøvd effekten før du kjøper. Er jo ikke så langt å kjøre...
Jeg har den, og den renser karet bra. Må hver dag plukke planterester som sitter fast, så det filteret renser som bare det=)
Men er VELDIG usikker på effekten ang svevealger osv!
Har ingen funksjon så langt hos meg.
SolVard
Du kan låne et UV filter av meg i 5 dager Ricky - da får du prøvd effekten før du kjøper. Er jo ikke så langt å kjøre...

Hei!
Ja om det hadde vært mulig hadde det jo vært fantastisk bra! Da hadde jeg i hvertfall visst om den hadde noen funksjon hos meg.
Men fungerer ting så raskt at man ser at ting blir bedre etter 5 dager alt da?
Kom å hent en du, så skal vi se hvor lang tid du trenger
Fint for oss andre at du prøver også - da får vi se hva som evt kan virke.
send sms så avtaler vi når du vil hente - 90802261
Supert!
Skal prøve og ta turen nedom på torsdag ettermiddag/kveld om det passer!
Jobber i Oslo så det tar litt tid for å komme seg hjemover til vestfold hver dag
Sender deg en sms så hører du fra meg!
Pokker ble fristet til å kjøre nå hehe
kom når det passer du...
Mener du att uv lyset i disse pumpene har bra effekt når det gjelder svevealger/alger Fredly?
Eller mener du att pumpen er bra når det gjelder filtrering sånn generelt?
Jeg er veldig plaget med grått vann og prøver finne ut hvordan jeg skal bli kvitt dette.Jeg vet att mørklegging av karet kan være en løsning,men har ikke lyst til det.
Så hvis det er noen som vet om ett billig og greit uv filter som passer til en 380l..Hadde jeg vært veldig fornøyd
Alle tips tas imot med takk ..
Green
Så hvis det er noen som vet om ett billig og greit uv filter som passer til en 380l..Hadde jeg vært veldig fornøyd :-) Alle tips tas imot med takk ..:-)

Se denne tråden
Da var pumpen på plass i akvariet SolVard, da blir det spennende og se de neste dagene om det virker så bra som jeg håper på
Takk for en hyggelig prat i Sandefjord!
Må si jeg ble skikkelig inspirert etter og ha vært hos deg i dag og sett de flotte karene dine
Du får holde meg oppdatert på hvordan det filteret virker ricky...
Hvis det virker hos deg ..kjøper jeg sånn...
Det skal jeg gjøre, skal la det gå i noen dager nå før jeg oppdaterer dere.
hvilken type filter er det (merke)?
Green
hvilken type filter er det (merke)?

Se her

Hei igjen Solvard, tok en titt i dag, så faktisk litt bedre ut alt! Er det mulig da!? Blir spennende å følge med de neste dagene.
Og håper det ikke bare er jeg som vil se at det ser bedre ut!
ps: kan du sjekke hva de to lysene i ditt akvariet hvor du hadde de gravide fiskene dine er?
Hva heter de to lysstoffrørene?
Kunne tenke meg den kombinasjonen selv.
Ricky75
ps: kan du sjekke hva de to lysene i ditt akvariet hvor du hadde de gravide fiskene dine er? Hva heter de to lysstoffrørene? Kunne tenke meg den kombinasjonen selv.

Aqva-glo
Arcadia

Begge finnes i butikkenen - litt forskjellige da men - vi er jo ikke redde for å reise til de forskjellige vi.

At du ser forskjell i vannet er ventet - men siden vannstømmen gjennom UV filteret går så sent for å få belyst skikkelig - tar det nok et par dager til før det blir klart vann. Om ei uke er det krystallklart. (..om ikke blir jeg veldig skuffa )
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap