Stjele ancistrusyngel?

Har ett par som la egg for godt å vel 2 uker siden, pappaen har vært der dag og natt siden, men fant idag en som hadde "flukta" fra barndomshjemmet.
Ser at pappaen fremdeles passer på hula osv, men lurer på om jeg skal Tømme hula for yngel å ha de i yngelboksen heller, slik at de ikke går i pumpa når alle slipper fri... Den som stakk av er vel ca 1cm, og har fått mesteparten av fargetegningene..

Går det greit å stjele resten av yngelen?
Flytte yngel
Jeg har gjort det samme som dy tenker og det går knakane godt , de lever og trives bare pass på å skifte akvarievann ofte
...og ikke gi dem spirulinatabletter. Det gikk veldig galt hos meg. Alle småttisene døde i løpet av 3 timer Det er ihvertfall den eneste sannsynlige teorien på hvorfor det gikk galt.
Yngel
Har gitt mine forskjellige typer tabletter uten at noe har sjedd, har også 8 små mollyunger og de får knust voksenfor og av og til agurk nam nam så jeg er ikke sikker på at det er pillene som gjør susen
Grunnen til at jeg misteker spirulinatabøettene, er at de utvider seg noe veldig i vannet, akkurat som tørrfôr for hund. Så mine nettopp innfangede ancistrusbarn, fikk en sånn tablett i barnehagen. Jeg tror de spiste det, og fikk magen sin sprengt ut. Det var deres første (og siste) måltid etter at de forlot mallehula.
Jeg gir mine reker og maller Tetra pleco min. Har ikke sett at noen har daua. Mulig at noen har gjort det, for de er jo ikke så lette å telle...?
De får annen mat i tillegg, selvfølgelig, men ikke til daglig.
De jeg brukte den gangen var Wardley Spirulinatabletter. Unngå dem til småttiser!
Det går fint å bruke slike tabletter, men fôr som sveller bør legges i bløt før servering. Da synker det mye raskere også

Eg kjøpte H. zebra-yngel av en, og fikk da klar beskjed om at Discusbitsen måtte bløtlegges. Han hadde lært det på den kjedelige måten.
Små munner og fôr som sveller blir fort kvelning.
Det var et godt tips. Skal gjøre dette neste gang. Hvor lenge skal de svelle? Nok med en halvtime?
Akkurat....derfor jeg ikke har flere barn igjen(( Alle ancistrusbarna er vekk*snufs*
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap