Er noe mystifistisk på gang i karet..

Jeg tror jeg har fått noe sykdom i karet men aner ikke hva!Først så blir en Kuhlii-ål gal og svømmer opp og ned og rundt i 8tall..den blir utmattet og ligger på bunnen. Jeg ser at bartene ser smuldret og klissen ut, og kan se en grønn flekk i magen dens, den blir avlivet for han synger på siste vers. Så blir en dvarggurami avmagret og dør etter ett par uker. Ingen andre er tynne. Så får en sebrafisk noe som jeg tror var fløyelssyke,den fikk flekker på kroppen som så ut som støv. Jeg behandlet hele karet med Esha exit. Mistet 5 sebrafisk men det ser ut til at det har stabilisert seg. Så i dag har jeg mistet en honninggurami, og den andre har tydeligvis vært i kamp, med sommerfuglen antar jeg, (han er hissig) og har fått ett sår på oversiden av hodet. Og deretter pop eye av skaden ser det ut til, øyet er kjempehovent og har ett grått slør. Alle vannverdier er som før, ingen nitritt, har noe nitrat men vil ikke tro at det er grunnen. Gh på 2, pH på 6.5,temp på 26grader. Bytter gjevnlig vann hver uke som alltid...men må si jeg ikke helt skjønner hva som foregår! Veldig sjeldent med sykdom i mine kar! Noen som har forslag på hva som kan angripe så heftig uten mye forvarsel? Jeg er redd flere vil falle fra!
Vet ikke helt hva det kan være, men det er helt vanlig at kuhlii er grønn på magen, det er nok bare det grønne rognet
Da var det noe annet som feilet den. Har nok bare ikke lagt merke til det før
Der har nok en sebrafisk og en gurami dødd,uten forvarsel, guramien var frisk og rask i går! Argh blir sprø!!!
Hei
Vilket kar har du fiskene dine i nå?
Grunnen til at jeg spør, er fordi viss jeg husker rett, så drev du å solgte karet ditt. Å da lurte jeg på om du har fått tak i nytt kar, å om det da kan være noe galt med silikon heller noe sånnt?
Bare en tanke
Hei! Det er det samme karet ja, jeg vurderte å selge det men bestemte meg for a ha det ut året hvertfall. så kan ikke være noe slikt som har skjedd.
Se om det hjelper med ekstra vannbytter... Kanskje det er bakteriellt, da vil du i så fall kunne vanne ut litt av problemene...
Dersom det er bakteriellt, så vil ikke Exit funke. Da er Ehsa 2000 middelet.
mystiikk
Hei jeg har brukt aquasafe , easy balance og akvariesalt i vannet og at jeg bruker bactozym i pumpa hver gang jeg renser den ,har funket flott med art en og annen fisk blir syk har vel alle som driver med akvarie opplevd .
Fjerde personen fra Trondheim som mister fisk på mystisk måte i løpet av de siste fjorten dagene........ Er det bare meg som synes det er merkelig?
Nå har ikke jeg vært i Tromdheim, kanskje alt er merkelig der?
Aggi
Nå har ikke jeg vært i Tromdheim, kanskje [B]alt [/B]er merkelig der? ;)
Det har du nok helt rett i.
sheila
Hei jeg har brukt aquasafe , easy balance og akvariesalt i vannet og at jeg bruker bactozym i pumpa hver gang jeg renser den

Disse produktene klarer du deg uten, det holder med rent vann.
Hvor ofte renser du pumpa?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap