Dyrebutikken på krokstadsenteret

Jeg var innom dyrebutikken på krokstadsenteret. Må si jeg ble imponert over utvalget dem har der. b.l.a maller. Så dem hadde inne L 333, L 066, L 199, L204, L 124, L 090 + mange flerPrisene på disse var også kjempe flotte!. Av annen fisk så har dem flotte arrowana(r), murener,red tail+++ Er spennende med en butikk som ikke har alt det vsanlige!
...Og som selger deg en paroonhai sammen med en gullfiskbolle...

Stikk opp til Zoobua i Kongsberg og ta en titt, du kommer neppe til å angre...
Det var sikkert en stor flott bolle
Har kun fått godt og for alt jeg vet riktig info om mine fiskekjøp.

Jeg ble i alle fall imponert over gode priser på maller.
De har nå inne flotte store panaquer (L190/330) til 599,- eller to for 995,-
Masse L-maller for kr 295,- 2 for 500,-
De har nå også fått fiskeliste på nett. Se [URL=http://www.zoomarkedet.no ]www.zoomarkedet.no [/URL]
di har også sort arowana som ikke er helt vanlig
Var innom i går
Kjempe butikk dette må jeg si. Og for de som liker l-maller er det jo paradis.

De har gode priser på l-maller der så enderlig en butikk man kan kjøpe grupper med l-maller og ikke bare et par av gangen pga pris.

Kjøpte selv 6 l-240 og 8 l-091.

Blir jo en del kroner uansett, men pen fisk var det jo, og med 2 for kr 500,- er det jo rimligere en selv halvpris kampaniene som de har hatt på dyregod butikkene.

Legger ved en link til fiskelisten deres.

For folk som liker arowana hadde de en kjempefin arowana der, husker ikke helt navnet, men gul på finnene og vist nok ikke veldig vanlig i handelen.

Så vil absolutt anbefale en tur, fyll opp lommeboken og gjør deg klar. De har også noen større maller av forskjellige typer, da til en litt høyere pris, men det er jo vanlig.
Døende saltvannsfisk
Ble litt trist her om dagen(greit... kanskje en ukes tid siden da), da vi var innom dyrebutikken på krogstadsenteret. Greit nok, de har som regel det man trenger, og til tider flott fisk, og det er artig å gå rundt og se på fiskene. Og ja, vi handler der fortsatt.

Men tilbake til den dagen... Etter en runde i ferskvannsavdelingen var det da tid for en titt i saltvannskarene for å beundre de flotte fiskene. Men det som egentlig møtte oss var 3-4 døende saltvannsfisker, 3 av dem i samme kar!. Og disse var store fisk, ca 10 cm og over. Og da fikk jeg en litt vond følelse i meg, når butikken lar de ligge der, døende...

Ok. "kanskje dem ikke har sett det" vil noen si. Men at 3 store fisker i 1 kar ligger på bunnen og dør er vel kanskje ikke så vanskelig å oppdage?

Uansett ville jeg bare dele min erfaring med butikken, og si at jeg ble litt lei meg og at jeg da hadde lite lyst til å komme tilbake en annen gang og handle noe. Men som akvarister trenger man jo stadig nytt utstyr, så da må man jo handle der de har det du trenger. Så der er vi fornøyd med butikken

(mangler);
hva sa betjeninga da du gjorde de oppmerksom på dette?
Var det sykdom?
Hadde de fiskene i karantene?
...Ja, det var det da...

...Den turen som (manglerinnen) sikter til, der var det fortreffelig lite service å finne...Skal sies de var opptatt med kunder, men fra tidligere erfaring så ga vi rett og slett opp...(Har tidligere vaset rundt på leting etter folk for å kjøpe noe, så tanken på å finne noen der uten å kjøpe noe sto for meg som en form for Sisyfosarbeide, eller evt. en "syvende-far-greie")
(mangler)
. Men det som egentlig møtte oss var 3-4 døende saltvannsfisker, 3 av dem i samme kar!. Og disse var store fisk, ca 10 cm og over. Og da fikk jeg en litt vond følelse i meg, når butikken lar de ligge der, døende...

Hvilken dag var du der på? Fisk som blir sendt fra Singapor,indonesia,hawaii,sri lanka kan være slitne etter turen og noen trenger faktisk litt tid på seg før dem er fith for fight igjen. Så derfor er det ALLTID min 3 dagers karantene på alt av saltvannsfisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Frøydis Asp Ormåsen
Reklame for plussmedlemskap