Montering av reflektorer

Inaktiv bruker
Har tenkt å ettermontere reflektorer i et akvarium. Har sett på [URL=http://aquamanias.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=120&sok=ja&produktid=749&HKatID=] disse[/URL]. De skulle passe til lysrør på 120 cm. Har bare 3 cm til rådighet over lysrøra. Er det god nok plass? Og hvordan festes reflektorene?

Glad for alle tips jeg kan få
3 cm er et hav av plass til reflektorer
Det følger med klips som settes fast til reflektoren, slik at den deretter klipses fast til lysrøret.
De som følger med er gjerne av plast, og blir sprø med tiden. Anbefaler deg å kjøpe klips i metall i tillegg.
En annen ting du kan gjøre hvis klipsene ryker er å bruke suge kopper funker fint hos meg. sugekoppene fester du i lokket.

Inaktiv bruker
Så lettvint ja Det var det svaret jeg ville ha Trodde kanskje det både måtte borres og skrus fast.
bjørn 300l
En annen ting du kan gjøre hvis klipsene ryker er å bruke suge kopper funker fint hos meg. sugekoppene fester du i lokket.

Dette gjelder naturlig nok kun dersom armaturet er flatt som ei pannekake. En liten bue på armaturet vil bryte vakumet som holder sugekoppen på plass, og så bader reflektoren
Inaktiv bruker
Kjetil L
Bruk Juwels metallklips.


Metallklips er bestilt.
Frank Angell
[QUOTE=bjørn 300l]En annen ting du kan gjøre hvis klipsene ryker er å bruke suge kopper funker fint hos meg. sugekoppene fester du i lokket.

Dette gjelder naturlig nok kun dersom armaturet er flatt som ei pannekake. En liten bue på armaturet vil bryte vakumet som holder sugekoppen på plass, og så bader reflektoren

Bra at du fikk på pekt dette!
bjørn 300l
En annen ting du kan gjøre hvis klipsene ryker er å bruke suge kopper funker fint hos meg. sugekoppene fester du i lokket.


Litt lite sikerhetsmargin her vel, skal ikke mye til før man setter strøm i hele akvarie.
Det kan jeg ikke forstå, skal da gå bra det.
Om jeg skulle brukt sugekopp på armatur måtte det være med silikon

Kan raskt skje at sugekoppen løsner - da får du en kortsluttning i karet.
Inaktiv bruker
SolVard
Om jeg skulle brukt sugekopp på armatur måtte det være med silikon ;) Kan raskt skje at sugekoppen løsner - da får du en kortsluttning i karet.


Tror du misforsto en smule nå Det var snakk om montering av reflektoren inne i armaturet. Ikke selve armaturet.
kan hende det ja hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap