enkle og fargerike maller?

Hei!
Skal til å skaffe meg et 240 L akavrium og lurte på hvilke maller som både er relativt enkle å ha, ikke er for dyre, men alikevel er fargerike.

Vet at dette kanskje er mye å forlange av en fisk men er jo lov å håpr
L-144, evt. albino ancistrus sp.?
ancistrus? golden nugget? scarlet? sebra pleco? spottes orange pleco? noen av disse er jo veldig dyre da men..
Hei vallhall.

Jeg vil kansje annbefale deg L-134. Dette er en Peckoltia art, som er enkel å holde, og enkel å drette. Den er ikke for dyr (i forhold til mange andre Loricariidae arter) og er forholdsvis enkel å skaffe.

I tilegg er den helt sinnsyk fin å se på. Sterke kontraster i fargen. Legger ved noen bilder av denne.

Eller så kan jeg annbefale Hypancistrus furunuculus L-199, dette er en fisk som virkelig er mye fremme. Jeg har holdt en del arter igjenom tiden, men denne har virkelig overasket meg på hvor aktiv den er. I tilegg er den meget fin å se på.

Bilde1 viser en voksen L-134
Bilde2 viser et yngel på 25 dager
Bilde 3 viser en Hypancistrus furunuculus L-199

E
Enig med Erlend Kjøpte en L-134 for 40 kroner hos Dyrego. Det var riktignok halv pris på alle L-maller da. Og dette var helle ikke et fullvoksent eksemplar. Men uansett, det er en fin, lett og billig fisk

Lykke til, Fredrik
Ikke kom å si at 40-80,- er normal pris for en L134. Sier du fra 250-500,- så er det mere riktig pris.
For kan du skaffe disse til under 100,- så kjøper jeg så mange du kan levere jeg.
Men at det er en fin malle det er sikkert(min favoritt).
likte den l-134 jeg også og hadde jeg sett den til 40 kroner skulle jeg kjøpt endel
Ken Myrseth
Ikke kom å si at 40-80,- er normal pris for en L134. Sier du fra 250-500,- så er det mere riktig pris. For kan du skaffe disse til under 100,- så kjøper jeg så mange du kan levere jeg. Men at det er en fin malle det er sikkert(min favoritt).

Jeg sier ikke at det går nå Men L-134 ble solgt for 80kr stykke hos dyrego på manglerud. Mulig det var en feil, men man klager vel ikke på sånt?:P Også var det 50% på alle L-maller. Men tviler på at man får de for denne prisen nå

Fredrik
takk det var en meget fin Malle skal ikke se bort fra at det blir en L-134
L134 er fin den, men å si at den er enkel å skaffe...vel...jeg veit da om noen som har holdt på en gooood stund for å skaffe seg flere av denne.

Og 40 (80) kr på Dyrego...hehe...da var det nok noen som var heldig
Dyrego selger jo eks. L340 på 2,5 - 3,0 cm til kr 198,- nå.
Noen som har sett L134 til salgs i Bergen noe sted? Dette er vel noe de kan skaffe, men skader ikke å spørre
Hvilke vannkvalitet er best for L-134? jegn tenker på hardhet og ph?
Frk. Marte
Noen som har sett L134 til salgs i Bergen noe sted? Dette er vel noe de kan skaffe, men skader ikke å spørre:)
AquaZoo på Kilden har hatt denne fisken...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap