- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Snegle med pigger
Snegle med pigger
Postet 05.11.07 kl 22:48
Postet 05.11.07 kl 23:43
Postet 05.11.07 kl 23:49
Postet 06.11.07 kl 06:38
Postet 06.11.07 kl 08:18
Takk for tipset Etter litt googling på Staghorn kom jeg frem til at dette må være en Clinthon sp. snegle. På et nettsted kaller de den Clinthon sp burnble beehorn snail og på et annet Clinthon sp zebra gold.
Postet 06.11.07 kl 09:48
Postet 06.11.07 kl 09:54
Mange fine varianter av Clithon sp, se bare her
Skrev forresten artsnavnet litt feil i forrige innlegg; ikke Clinthon sp, men Clithon sp.
Skrev forresten artsnavnet litt feil i forrige innlegg; ikke Clinthon sp, men Clithon sp.
Postet 06.11.07 kl 10:22
Postet 06.11.07 kl 12:21
Inaktiv bruker
Her heter den Bumble Bee Horn Snail - Clithon Corona. Går visst under flere navn denne
Postet 06.11.07 kl 12:44
Ingen tvil om at denne har mange kallenavn, ja
Er imidlertid litt usikker på humlesnegle hvis det er den som også heter ampularia sp. Da er det i tilfelle en variant av eplesnegle. Får ikke det helt til å stemme, synes ikke den ligner mye på en eplesnegle..
For å gjøre forrvirringen total fant jeg denne tråden om humlesnegle
Clithon corona ligner definitivt og på siden du viser til, Torhild, har de jo en litt annen variant av navnet burnble beehorn også..
Litt forvirrende dette, men holder foreløpig en knapp på at sneglen er i Clithon-familien ihvertfall
Er imidlertid litt usikker på humlesnegle hvis det er den som også heter ampularia sp. Da er det i tilfelle en variant av eplesnegle. Får ikke det helt til å stemme, synes ikke den ligner mye på en eplesnegle..
For å gjøre forrvirringen total fant jeg denne tråden om humlesnegle
Clithon corona ligner definitivt og på siden du viser til, Torhild, har de jo en litt annen variant av navnet burnble beehorn også..
Litt forvirrende dette, men holder foreløpig en knapp på at sneglen er i Clithon-familien ihvertfall
Postet 06.11.07 kl 13:24