Tanganyika

Hei lurer på en ting, hvorfor er det så lite interesse rundt fisker fra tanganykia sjøen her, er folk sjenerelt redde for og prøve, hørt mange skrekkopplevelser? ikke veit æ men synes absolutt disse fisken fortjener å komme frem i lyset. vi som holder på med disse fiskene må bli flinkere til å fortelle vise bilder og gi disse oppmerksomhet. vi må hjelpe de frem, de fleste dyrebutikker fører ikke fisk fra tanganyika men malawi, kanskje det er en grunn.? vi må vise de fiskeintresert vilke kvaliteter de har farger, spill, lek alt. sitter du å studere malawi så virker det som om de bare svømmer forbi glasset mens tangisen leker, jager, skifter farger etter lys, humør. de bruker hele kar. vi har tropehus å der finner du farger der, helt sinnsyke farger. masse liv, liv med fart i men samtidig tar de det med ro. de bruker hele karet. vi har hatt malawi men disse er noen dorske fisker i forhold.

tror grunnen til at tanganika er så lite utbredt er pga muligheten til og skaffe fisk, det at folk har hørt at tropheus tåler ingen ting, men tar du forhånds regler og er nøye er de ikke så ille som du tror. vannverdier er viktig.
kast dere ut i det. vær nøye å du lykkes.

vist dere som er usikre på tanganyika kan ta kontakt med oss som driver med tanganyika så er nettverke lite og det finnes en del fisk som kan skaffes
som selges.

Så til alle dere dere som driver med TANGANYIKA hjelp oss å få frem denne type fisk, skap litt blest rundt den. vis alle at det eksitere masse fin fisk, fisk med sjel.
nå var ikke det de beste bildene men se på profilen til meg der ligger bilder av karene våre:
Må si meg helt enig med evolution her
Helt enig med dere i at dette er FLOTTE fisker! Min erfaring er også at de har både særpreg og morsom personlighet

I helgen fikk jeg endelig ferdig karet til tanganyikaene mine, og føler de trives kjempegodt så langt. Multiene leker -hannen driver skytteltrafikk mellom sneglehusene til de to damene. Calvusene er mye mer aktive og nyskjerrige etter at de flyttet inn til masse huler og "ulendt terreng".

Gleder meg til å få flere fisk (dessverre er ikke utvalget her i Bergen særlig stort) -og større kar til fiskene!

Her er et bilde av karet de bor i nå. Bakgrunnen er hjemmelaget med masse huler, har vel egentlig bygget om hele karet. Skal ta noen bilder fra siden også, så det er lettere å se hvor 3D bakgrunnen er. På bildet ser den ganske flat ut...

(Bilder av fiskene har jeg på den andre dataen, så de får komme senere)...

Ønsker meg noen flere fisker, helst noen med mye fage mot alt det grå og sorte.

Jeg er ganske nybegynner når det gjelder fisk fra tanganykasjøen, men jeg er sikker på at jeg kommer til å få meg flere kar med disse vakre fiskene etter hvert!

Tropheus blir det nok også en vakker dag, men nok ikke før jeg eier mitt eget hus og kan bygge inn et skikkelig stort kar!
vi har fisker tilsalgs! vi har kalvus 3 små sorte med prikker.
9 leptosoma, lelupi 4stk, 1 kompresiseps, 1 stk tretocephalus. nigrpinnis 3 stk (1 hanne 2 huer).
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap